Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Entistä monipuolisempi Palkka.fi

21.02.2008

Oletko palkkaamassa siivous-, remontti- tai hoiva-apua kotiisi? Hoidatko asunto-osakeyhtiön tai urheiluseurojen palkkioita?

Palkkaamiseen liittyy monia velvoitteita ja byrokratian helpottamiseksi on kehitetty Palkka.fi-palvelu. Palkka.fi toimii Internetissä, joten sen käyttäminen ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan. Palkka.fi-palvelu on tarkoitettu erityisesti sellaisille palkanmaksajille, jotka maksavat harvoin palkkoja.

Työ- ja tekijänoikeuskorvaukset suoraan Palkka.fi:n kautta

Nyt Palkka.fi-palvelun kautta voi maksaa myös työ- ja tekijänoikeuskorvaukset. Työkorvauksia ovat esimerkiksi urheiluseurojen erotuomarien palkkiot tai asunto-osakeyhtiön tilintarkastuspalkkio.

Työ- ja tekijänoikeuskorvauksella tarkoitetaan ansiotuloa luonnolliselle henkilölle, joka ei ole työsuhteessa maksajaan nähden. Ansio ei ole palkkaa vaan korvausta.

Kotitalousvähennyksestä esitäytetylle veroilmoitukselle

Yksityisen henkilön tiedot vaaditusta kotitalousvähennyksestä menevät suoraan maksajan esitäytetylle veroilmoitukselle, kun käyttää Palkka.fi-palvelua esimerkiksi siivous-, remontti- tai hoiva-apupalvelua maksaessa. Yksi muistaminen vähemmän seuraavana keväänä, kun uusi esitäytetty veroilmoitus kolahtaa postiluukusta.

Yksityisen henkilön, joka maksaa palkkaa, ei palvelua käyttäessään tarvitse tietää esimerkiksi työntekijän palkasta perittävien työttömyys- tai työeläkevakuutusmaksujen prosentteja. Palvelu lähettää tarvittavat ilmoitukset verottajalle ja vakuutusyhtiöille automaattisesti.

Maksusuoritukset voi hoitaa minkä tahansa pankin kautta.

Palveluun rekisteröityminen

Palveluun rekisteröityminen ja tunnistautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Palveluun voi tutustua ilman tunnuksia ”Vierailijana”. Ohjelma toimii täysin tietosuojatussa ympäristössä ja käyttäjän palveluun tallentamat tiedot ovat vain hänen itsensä käytettävissä. Palvelu arkistoi palkanlaskennan tiedot 11 vuodeksi.

Palkka.fi-palvelu on käyttäjälleen maksuton palvelu, jota valtio ja vakuutusyhtiöt ylläpitävät. Puhelinneuvonta arkisin 8.00–16.15 suomeksi 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035

• apulaisjohtaja Kalevi Heiliö, Verohallitus, (09) 7311 3584 ja 040 556 3422
  • ylitarkastaja Johanna Kotipelto, Verohallitus, (09) 7311 5177 ja 040 537 1277
  • ylitarkastaja Birgitta Ruuhonen, Verohallitus, (09) 7311 3561 ja 040 587 5556

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.