Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Jos olet yleishyödyllisenä yhteisönä maksanut työsuhteessa olevalle henkilölle päivärahoja tai kilometrikorvauksia, on Palkka.fi:stä tulorekisteriin lähetetylle palkkatietoilmoitukselle voinut mennä virheellisesti vastikkeettomaan vapaaehtoistyöhön liittyvä tulolaji. Pyydämme työnantajaa tällaisessa tilanteessa tarkistamaan ja korjaamaan tulolajit suoraan tulorekisteriin.

Pahoittelemme tästä  aiheutuvaa vaivaa.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Erillinen palkanosa -termi korvasi työajan lyhennysraha -palkkalajin

23.02.2017

Palkka.fi:ssä aiemmin käytössä ollut palkkalaji työajan lyhennysraha on korvattu uudella palkkalajilla: erillinen palkanosa.

Palkkalajin nimi on muutettu, mutta muuten toiminnot säilyvät ennallaan. Voit käyttää erillistä palkanosaa, kuten olet tähän asti käyttänyt työajan lyhennysrahaa. Voit kirjoittaa palkkalaskelman lisätietoihin tarkemmin, mitä erillinen palkanosa sisältää. Näin tieto välittyy myös työntekijän palkkalaskelmalle ja työntekijä saa tiedon asiasta.