Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Jos olet yleishyödyllisenä yhteisönä maksanut työsuhteessa olevalle henkilölle päivärahoja tai kilometrikorvauksia, on Palkka.fi:stä tulorekisteriin lähetetylle palkkatietoilmoitukselle voinut mennä virheellisesti vastikkeettomaan vapaaehtoistyöhön liittyvä tulolaji. Pyydämme työnantajaa tällaisessa tilanteessa tarkistamaan ja korjaamaan tulolajit suoraan tulorekisteriin.

Pahoittelemme tästä  aiheutuvaa vaivaa.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Huomioitavaa työeläkemaksuissa, Ilmarinen on uudistanut laskutustaan

23.02.2017

Palkka.fi muodostaa työeläkemaksut palkanlaskennan perusteella. Jos ilmoitat kuukausittain, maksu muodostuu kohtaan Maksut. Vuosi-ilmoittajien osalta saat laskun suoraan työeläkeyhtiöltäsi.

Ilmarisen asiakas - huomioi nämä

• Jos olet tilapäinen työnantaja, Ilmarinen ei lähetä enää erillistä laskua. Maksun tiedot tulevat automaattisesti kohtaan Maksut aina kuun vaihteen jälkeen. Halutessasi voit myös maksaa maksut heti palkanlaskennan jälkeen, kohdassa Maksut – valitse Muodosta työnantajamaksut heti.
  • Jos olet sopimusasiakas ja kuukausi-ilmoittaja, saat laskun jatkossakin. Jos olet maksanut Palkka.fin muodostaman laskun, käytetään maksamasi suoritus Ilmarisen laskuun.
  • Jos olet sopimusasiakas ja vuosi-ilmoittaja, saat laskun ennakkopalkkasumman perusteella sovittujen eräkuukausien mukaisesti.