Suomi.fi-valtuuksissa voi esiintyä lyhyitä häiriöitä 25.1. klo 7-11

Häiriöt johtuvat Suomi.fi-valtuuksissa tehtävistä huoltotöistä, joiden aikana kyselyt saattavat hetkellisesti epäonnistua.

Palkka.fi poistaa tietoja vuodelta 2006

Palkka.fi arkistoi tiedot 11 vuoden ajaksi. Arkistointiaika täyttyy vuoden 2006 osalta ja vuodelle 2006 tallennetut tiedot poistetaan 1.2.2018. Lue lisää.

Vuoden 2018 verokortit tulevat voimaan 1.2.2018

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille 17.1. alkaen. Löydät uuden verokortin (1.2.2018 voimaan tulevan) kohdasta Työntekijätiedot. Osalle työntekijöistä sähköinen verokortti ei ole ladattavissa. Pyydä verokortti sähköisesti työntekijäliittymän kautta tai paperilla. Lue lisää.

Tallenna kotitalousvähennys laskun perusteella 31.1.2018 mennessä

Palkka.fi:n tallennetut kotitalousvähennyksen tiedot tulevat automaattisesti esitäytetylle veroilmoitukselle. Vuoden 2017 laskuista vähennysvaatimuksen voit tallentaa vielä tammikuun 2018 loppuun mennessä. Voit tallentaa laskun ja kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot helposti etusivun kohdasta Kirjaudu > Kotitalous, kotitalousvähennys laskusta.

Huomioitavaa työeläkemaksuissa, Ilmarinen on uudistanut laskutustaan

23.02.2017

Palkka.fi muodostaa työeläkemaksut palkanlaskennan perusteella. Jos ilmoitat kuukausittain, maksu muodostuu kohtaan Maksut. Vuosi-ilmoittajien osalta saat laskun suoraan työeläkeyhtiöltäsi.

Ilmarisen asiakas - huomioi nämä

• Jos olet tilapäinen työnantaja, Ilmarinen ei lähetä enää erillistä laskua. Maksun tiedot tulevat automaattisesti kohtaan Maksut aina kuun vaihteen jälkeen. Halutessasi voit myös maksaa maksut heti palkanlaskennan jälkeen, kohdassa Maksut – valitse Muodosta työnantajamaksut heti.
  • Jos olet sopimusasiakas ja kuukausi-ilmoittaja, saat laskun jatkossakin. Jos olet maksanut Palkka.fin muodostaman laskun, käytetään maksamasi suoritus Ilmarisen laskuun.
  • Jos olet sopimusasiakas ja vuosi-ilmoittaja, saat laskun ennakkopalkkasumman perusteella sovittujen eräkuukausien mukaisesti.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL