Vuoden 2017 verokortit tulevat voimaan 1.2.2017

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille. Löydät uuden verokortin kohdasta Työntekijätiedot.

Muista, että tammikuussa ennakonpidätys täytyy toimittaa joulukuun 2016 lopussa voimassa olevan verokortin tai vuodelle 2017 annetun muutosverokortin perusteella.

Kotitalousvähennys laskun perusteella 31.1.2017 mennessä

02.01.2017

Palkka.fi-palveluun tallennetut kotitalousvähennyksen tiedot tulevat automaattisesti esitäytetylle veroilmoitukselle. Vuoden 2016 laskuista vähennysvaatimuksen voi tallentaa vielä tammikuun 2017 loppuun mennessä. Voit tallentaa laskun ja kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot helposti etusivun kohdasta Kirjaudu > Kotitalous, kotitalousvähennys laskusta.

Jos olet palkannut työntekijöitä ja laskenut palkat Palkka.fi-palvelussa vuoden 2016 puolella, kotitalousvähennys siirtyy myös automaattisesti Verohallintoon. Jälkikäteen palkkauksesta aiheutuneita kustannuksia ei voi Palkka.fi-palvelun kautta ilmoittaa.

Lisätietoja

Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 029 497 034 ja ruotsiksi 029 497 035 ma-pe 9.00 – 16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm. Voit kysyä palvelusta myös chatissa.

Vero TVR Elo Etera Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL