Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Jos olet yleishyödyllisenä yhteisönä maksanut työsuhteessa olevalle henkilölle päivärahoja tai kilometrikorvauksia, on Palkka.fi:stä tulorekisteriin lähetetylle palkkatietoilmoitukselle voinut mennä virheellisesti vastikkeettomaan vapaaehtoistyöhön liittyvä tulolaji. Pyydämme työnantajaa tällaisessa tilanteessa tarkistamaan ja korjaamaan tulolajit suoraan tulorekisteriin.

Pahoittelemme tästä  aiheutuvaa vaivaa.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Kotitalousvähennys laskun perusteella 31.1.2015 mennessä

02.01.2015

Palkka.fi-palveluun tallennetut kotitalousvähennyksen tiedot tulevat automaattisesti esitäytetylle veroilmoitukselle. Vuoden 2014 laskuista vähennysvaatimuksen voi tallentaa vielä tammikuun 2015 loppuun mennessä.

Voit tallentaa laskun ja kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot helposti etusivun kohdasta Kotitalous, kotitalousvähennys laskusta.

Palkkaparametrit

Jos olet palkannut työntekijöitä ja laskenut palkat Palkka.fi -palvelussa vuoden 2014 puolella, kotitalousvähennys siirtyy myös automaattisesti Verohallintoon. Jälkikäteen palkkauksesta aiheutuneita kustannuksia ei voi Palkka.fi-palvelun kautta ilmoittaa.

Lisätietoja

• Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 ma-pe 9.00 – 16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.