Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Lomapalkan maksaminen vuonna 2014 ja lomien kertyminen vuodelle 2015

04.06.2014

Lomamääräytymisvuosi vaihtui 1.4.2014. Vuosilomatiedot näkyvät nyt palkkalaskelmalla.

Lomamääräytymisvuosi vaihtui 1.4.2014. Siitä lähtien on ollut mahdollista kerryttää lomapäiviä lomavuodelle 2015 (lomanmääräytymisvuosi 1.4.2014–31.3.2015). Jos työntekijän tiedoissa on valittu Kyllä-vaihtoehto kohdassa Kertyykö vuosilomaa, niin kertyneet ja pidetyt lomapäivät näkyvät palkkalaskelmassa.

Lomatiedot
Palkkalaskelma lomatiedot

Lomavuodelle 2014 Palkka.fi:ssä ei ole kerrytetty työntekijälle lomapäiviä. Lisää kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014, ennen kuin maksat tämän vuoden lomapalkat ja mahdolliset lomarahat.

Näin lisäät kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014

Jos haluat lisätä työntekijälle kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014, tallenna ensin työntekijän tietoihin kohtaan Kertyykö vuosilomaa Kyllä-vaihtoehto ja merkitse lomaoikeuden määrä (2, 2,5 tai 3 päivää).

lomatiedot3.png

Yritykset lisäävät lomapäivät kohdasta Tilastopalkkalajit > Kertyneet lomapäivät.

Lomapäivien lisäys yritys

Kotitaloudet lisäävät lomapäivät kohdassa Lisää palkkalaji > Kertyneet lomapäivät.

Lomapäivien lisäys kotitalous

Työntekijän pitämät ja jäljellä olevat lomapäivät näkyvät palkkalaskelmassa. Maksaessasi lomapalkkaa käytä palkkalajia Vuosilomapalkka, jotta pidetyt ja jäljellä olevat lomapäivät muodostuvat oikein.

Näin maksat lomapalkan vuodelle 2014

Valitse palkanlaskennassa Lomat ja poissaolot > palkkalaji Vuosilomapalkka tai Lomakorvaus. Merkitse pidettävien ja maksettavien lomapäivien määrä. Tiedot näkyvät myös työntekijän palkkalaskelmassa.

Katso tarkemmin ohjeet vuosilomapalkan, lomakorvauksen ja lomarahan maksamisesta:

Lisätietoja

• Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 ma-pe 9.00 – 16.15, ja heinäkuun ajan klo 9.00–15.00. Poikkeuksena on juhannusaatto. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.
  • Työeläkeyhtiöt auttavat eläkevakuuttamiseen liittyvissä asioissa.
  • Työttömyysvakuutusrahaston asiakaspalvelu 075 757 0500 (pvm/mpm), s-posti asiakaspalvelu@tvr.fi
  • Tapaturmavakuutusyhtiöiltä voit kysyä lisätietoja työntekijöiden vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.