Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Lomapalkan maksaminen vuonna 2014 ja lomien kertyminen vuodelle 2015

04.06.2014

Lomamääräytymisvuosi vaihtui 1.4.2014. Vuosilomatiedot näkyvät nyt palkkalaskelmalla.

Lomamääräytymisvuosi vaihtui 1.4.2014. Siitä lähtien on ollut mahdollista kerryttää lomapäiviä lomavuodelle 2015 (lomanmääräytymisvuosi 1.4.2014–31.3.2015). Jos työntekijän tiedoissa on valittu Kyllä-vaihtoehto kohdassa Kertyykö vuosilomaa, niin kertyneet ja pidetyt lomapäivät näkyvät palkkalaskelmassa.

Lomatiedot
Palkkalaskelma lomatiedot

Lomavuodelle 2014 Palkka.fi:ssä ei ole kerrytetty työntekijälle lomapäiviä. Lisää kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014, ennen kuin maksat tämän vuoden lomapalkat ja mahdolliset lomarahat.

Näin lisäät kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014

Jos haluat lisätä työntekijälle kertyneet lomapäivät lomavuodelle 2014, tallenna ensin työntekijän tietoihin kohtaan Kertyykö vuosilomaa Kyllä-vaihtoehto ja merkitse lomaoikeuden määrä (2, 2,5 tai 3 päivää).

lomatiedot3.png

Yritykset lisäävät lomapäivät kohdasta Tilastopalkkalajit > Kertyneet lomapäivät.

Lomapäivien lisäys yritys

Kotitaloudet lisäävät lomapäivät kohdassa Lisää palkkalaji > Kertyneet lomapäivät.

Lomapäivien lisäys kotitalous

Työntekijän pitämät ja jäljellä olevat lomapäivät näkyvät palkkalaskelmassa. Maksaessasi lomapalkkaa käytä palkkalajia Vuosilomapalkka, jotta pidetyt ja jäljellä olevat lomapäivät muodostuvat oikein.

Näin maksat lomapalkan vuodelle 2014

Valitse palkanlaskennassa Lomat ja poissaolot > palkkalaji Vuosilomapalkka tai Lomakorvaus. Merkitse pidettävien ja maksettavien lomapäivien määrä. Tiedot näkyvät myös työntekijän palkkalaskelmassa.

Katso tarkemmin ohjeet vuosilomapalkan, lomakorvauksen ja lomarahan maksamisesta:

Lisätietoja

• Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 ma-pe 9.00 – 16.15, ja heinäkuun ajan klo 9.00–15.00. Poikkeuksena on juhannusaatto. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.
  • Työeläkeyhtiöt auttavat eläkevakuuttamiseen liittyvissä asioissa.
  • Työttömyysvakuutusrahaston asiakaspalvelu 075 757 0500 (pvm/mpm), s-posti asiakaspalvelu@tvr.fi
  • Tapaturmavakuutusyhtiöiltä voit kysyä lisätietoja työntekijöiden vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.