Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Jos olet yleishyödyllisenä yhteisönä maksanut työsuhteessa olevalle henkilölle päivärahoja tai kilometrikorvauksia, on Palkka.fi:stä tulorekisteriin lähetetylle palkkatietoilmoitukselle voinut mennä virheellisesti vastikkeettomaan vapaaehtoistyöhön liittyvä tulolaji. Pyydämme työnantajaa tällaisessa tilanteessa tarkistamaan ja korjaamaan tulolajit suoraan tulorekisteriin.

Pahoittelemme tästä  aiheutuvaa vaivaa.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Yritys: Työttömyysvakuutusmaksun osaomistaja-määritelmä muuttuu 1.7.2019

26.06.2019

Yrityksessä työskentelevä perheenjäsen, jolla ei ole henkilökohtaista omistusta, äänimäärää eikä määräysvaltaa perheyrityksessä, ja joka kuuluu työntekijän eläkelain (TyEL) piiriin, on 1.7.2019 alkaen palkansaaja. Tällaisesta henkilöstä maksetaan jatkossa palkansaajan työttömyysvakuutusmaksu osaomistajan työttömyysvakuutusmaksun sijasta.

Muutos ei vaikuta sellaisiin perheenjäseniin, jotka omistavat pienenkin osuuden perheen yrityksestä taikka joilla on kyseisessä yrityksessä määräysvaltaa tai joiden eläkevakuutus on yrittäjän eläkelain (YEL) taikka maatalousyrittäjän eläkelain (MYEL) mukainen.

Maksuvelvollisuutta tarkastellaan palkanmaksupäivän mukaan. Ratkaisevaa on se, onko perheenjäsen osaomistaja sinä päivänä, kun palkka maksetaan.

Käy muuttamassa työntekijän perustiedoissa Työntekijäryhmä työttömyysvakuutuksessa osaomistajasta työntekijäksi, jotta Palkka.fi laskee maksun oikealla prosentilla.