Huoltokatko 23.1.2020.

Palkka.fi:ssä on huoltokatko 23.1. klo 9-12. Katkon aikana palvelu ei ole käytettävissä.

Vuoden 2020 verokortit tulevat voimaan 1.2.2020

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille 23.1. alkaen. Löydät uuden verokortin (1.2.2020 voimaan tulevan) kohdasta Työntekijätiedot. Lue lisää.

Yritys: Työttömyysvakuutusmaksun osaomistaja-määritelmä muuttuu 1.7.2019

26.06.2019

Yrityksessä työskentelevä perheenjäsen, jolla ei ole henkilökohtaista omistusta, äänimäärää eikä määräysvaltaa perheyrityksessä, ja joka kuuluu työntekijän eläkelain (TyEL) piiriin, on 1.7.2019 alkaen palkansaaja. Tällaisesta henkilöstä maksetaan jatkossa palkansaajan työttömyysvakuutusmaksu osaomistajan työttömyysvakuutusmaksun sijasta.

Muutos ei vaikuta sellaisiin perheenjäseniin, jotka omistavat pienenkin osuuden perheen yrityksestä taikka joilla on kyseisessä yrityksessä määräysvaltaa tai joiden eläkevakuutus on yrittäjän eläkelain (YEL) taikka maatalousyrittäjän eläkelain (MYEL) mukainen.

Maksuvelvollisuutta tarkastellaan palkanmaksupäivän mukaan. Ratkaisevaa on se, onko perheenjäsen osaomistaja sinä päivänä, kun palkka maksetaan.

Käy muuttamassa työntekijän perustiedoissa Työntekijäryhmä työttömyysvakuutuksessa osaomistajasta työntekijäksi, jotta Palkka.fi laskee maksun oikealla prosentilla.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Fennia IF LähiTapiola OP TVL Valio