Palkka.fi uudistui – Uusi etusivu ja työntekijäliittymä avattu

2021-03-12

Palkka.fi:n etusivu on uudistunut ja palvelu on saanut  uusia ominaisuuksia. Työntekijöille on avattu oma liittymä 4.2. Työnantajat sekä työntekijät ovat saaneet myös omat sivut, jonne on koottu kaikki tarpeellinen tieto.

Työntekijäliittymän avulla työntekijä voi helposti hallinnoida omia tietojaan sekä kirjata ja lähettää palkkatietoja. Työntekijällä on myös mahdollisuus lähettää verokorttitiedot sähköisesti työnantajalle. Työntekijäliittymän kautta on mahdollista lähettää sähköisesti myös muuttuneen verokortin tiedot.

Työntekijä tarvitsee luvan liittymän käyttöön

Työnantajana sinun täytyy myöntää työntekijälle erikseen lupa tietojen tarkasteluun ja palkkatietojen kirjaamiseen. Tietojen tarkasteluun lupa myönnetään Työntekijätiedoissa ja palkkatietojen kirjaamiseen työntekijän Palkkatiedoissa. Palkkatietojen kirjaus ja lähetys on käytössä vain y-tunnuksella toimivien työnantajien työntekijöillä. Kotitaloudessa työskentelevällä työntekijällä ei ole mahdollisuutta käyttää ominaisuutta.

Työntekijä kirjautuu työntekijäliittymään henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla etusivulta kohdasta Kirjaudu > Työntekijä.

Kun kirjaudut palveluun esimmäisen kerran 4.2. jälkeen, voit myöntää luvan työntekijäliittymän käyttöön kaikille työntekijöille kerralla. Tämän jälkeen voit hallinnoida lupia työntekijäkohtaisesti. Palkkatietojen kirjaamiseen liittyvää lupaa ei voi antaa kaikille työntekijöille kerralla.

Myönnä lupa tietojen tarkasteluun Työntekijätiedot-kohdassa

Yritys

1.png

Kotitalous

2.png

Yritys

Myönnä lupa palkkatietojen kirjaamiseen ja lähettämiseen Palkkatiedot-kohdassa

3.png

Työntekijä voi hallinnoida omia tietojaan

Työntekijäliittymän avulla työntekijällä on mahdollisuus:

• tarkastella ja muuttaa omia tietoja
  • tarkastella ja tulostaa palkkalaskelmia
  • lähettää verokorttitiedot sähköisesti työnantajalle.

4.png

Verokortit sähköisesti työnantajalle

Työntekijä voi lähettää työnantajalle verokorttitiedot sähköisesti työntekijäliittymän kautta. Työntekijä voi muuttaa verokorttiaan esimerkiksi Verokortti verkossa -palvelussa. Uuden verokortin tiedot ovat nähtävillä ja lähetettävissä pääsääntöisesti seuraavana päivänä. Paperista verokorttia ei tarvitse toimittaa työnantajalle.

Palkkatietojen kirjaaminen ja lähettäminen

Ominaisuus on työntekijän käytössä työnantajan luvalla. Työnantaja määrittelee palkkalajit, joita työntekijä voi kirjata ja lähettää. Palkkatietojen kirjaus ja lähetys on käytössä vain y-tunnuksella toimivien työnantajien työntekijöillä.

5.png

Työnantaja hyväksyy tai hylkää työntekijän lähettämät palkkatiedot.

Tuntien kirjaus mahdollista myös mobiililla

Palkkatietojen kirjaus ja lähetys on mahdollista myös mobiililaitteilla. Mobiilinäkymä toimii lähes kaikilla älypuhelimia ja selaimilla. Käyttäjillä on mahdollisuus antaa palautetta palvelusta 4.2. alkaen erillisen palautekyselyn kautta.

6.png

Lisätietoja

Tarkemmat ohjeet ja esittelyvideot työntekijäliittymän käyttöön julkaistaan tammikuun lopussa.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.
Vi ringer dej senast följande vardag.