Palkka.fi uudistuksia 2013

2021-03-12

Sisällysluettelo

Palkka.fi uudistuksia 9.10.2013

Kotitalouskäyttäjä voi kopioida työntekijän perustiedot

Jos palkkaat uudelleen työntekijän, jonka työsuhde on jo päättynyt, sinun ei tarvitse syöttää työntekijän perustietoja, vaan voit kopioida aiemmin tallentamasi tiedot.

Lisää työntekijän tiedot uudelleen kohdasta Lisää uusi työntekijä. Muistathan, että palkkaa laskiessasi työntekijän työsuhde pitää olla voimassa.

Lisää työntekijä

Jos henkilötunnus löytyy palvelusta, saat näkyviin Kopioi työntekijän tiedot –painikkeen.

Kopioi työntekijän tiedot

Tallenna myös uuden työsuhteen tiedot

Tallenna työsuhde

Arvonlisäveron kausiveroilmoituksen lähettäminen Verotili-palvelun kautta

ALV-ilmoitus painike on poistettu. Voit lähettää arvonlisäveron kausiveroilmoituksen Verotili-palvelun kautta. Palvelussa voit seurata myös verotilisi tilannetta arvonlisäveron- ja työnantajamaksujen osalta.

ALV ilmoitus

Käyttökatkos 31.12.2013–2.1.2014

Palkka.fi on pois käytöstä tiistaista 31.12. kello 16.00 alkaen torstaihin 2.1. kello 12.00 saakka vuodenvaihteessa palveluun tehtävien muutosten vuoksi.

Huomioithan, että verotuksessa vuoden 2013 tuloksi luettavat palkat on laskettava viimeistään tiistaina 31.12. Vuoden 2014 palkkoja ei voi laskea vuoden 2013 puolella.

Lisätietoja

Palkka.fi puhelinpalvelu suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.

Palkka.fi uudistuksia 5.6.2013

Palkka.fi:n etusivu on uudistettu 5.6.2013

Tervetuloa uudistuneelle Palkka.fi -etusivulle, jossa voit helposti kirjautua suoraan palkanlaskentaan tai ilmoittaa kotitalousvähennyksen maksamastasi laskusta.

Kotitalouksille on nyt kaksi kirjautumislinkkiä

• Palkanlaskentaan pääset kohdasta Kotitalous – Palkanlaskenta. Kohdasta avautuu palvelu, jossa näet kaikki palkanlaskentaan ja työkorvauslaskuihin liittyvät tietosi.
  • Uusi palvelu Kotitalous – Kotitalousvähennys laskusta. Tämän nopean palvelun kautta voit ilmoittaa kotitalousvähennystiedot laskusta entistä vaivattomammin.

Palkka.fi etusivu

Kotitalous – Kotitalousvähennys laskusta

Kotitalousvähennyksen hakeminen laskusta on nopeaa ja helppoa. Käy läpi vain neljä kohtaa.

1. Täytä omat tietosi.
  2. Täytä laskua koskevat tiedot ja erittele työn osuus.
  3. Täytä tehdyn työn tiedot. Kirjoita selvitys työstä kuvaamalla teettämäsi työn laatua. Valitse työn suorituspaikka (oma tai vanhemman asunto) ja anna asunnon osoite.
  4. Hyväksy lasku ja kotitalousvähennys on tehty!

Kotitalousvähennysilmoitus lähtee automaattisesti Verohallintoon 31.1.2014 jälkeen. Voit seurata kotitalousvähennyskertymääsi etusivulta tai kohdasta Kotitalousvähennyskertymä.

Lisätietoja

Palkka.fi puhelinpalvelu suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–16.15, ja heinäkuun ajan klo 9.00–15.00. Poikkeuksena on juhannusaatto. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.

Palkka.fi uudistuksia 17.4.2013

Palkkatapahtumat tiedostosta

Voit tuoda palkanlaskentaan tietoja ulkoisesta tiedostosta, josta on tehty palveluun Excel-mallipohja.

Excel mallitiedosto

Tallenna tiedosto csv-muotoon ennen palveluun siirtoa. Tiedostossa voit siirtää palkanlaskentaan usean työntekijän palkkoja yhdellä kertaa, kuitenkin niin, että on vain yksi maksukausi ja maksupäivä työntekijää kohden. Palkkalajeja/työntekijä voi olla useita. Jos olet tallentanut työtekijällesi kiinteitä palkkoja, tiedostossa siirrettävät tiedot tulevat näiden lisäksi.

Voit kokeilla palkkatapahtuminen siirtoa Palkka.fin Demo palvelussa.

csv sisäänluku

Tutustu palvelussa olevaan ohjeeseen:

Palkkatapahtumien sisäänluku ohjeistus

Useampi palkanlaskentatapahtuma samalle ajanjaksolle

Palkanlaskennassa voit tallentaa useamman palkanlaskentatapahtuman samalle ajanjaksolle. Esimerkiksi jos olet laskenut palkan 1.4.-30.4. (maksupäivä 30.4.) ja työntekijä tuo matkalaskun toukokuussa, voit lisätä matkalaskun korvaukset samalle palkkakaudelle, maksupäiväksi tulee toukokuun maksupäivä.

Itella Verkosto ja Netposti

Palkka.fi palvelusta voit siirtyä Itellan Verkosto –palveluun tai Netpostiin.

Yrityskäyttäjä:

Yritys Itella Verkosto

Kotitalouskäyttäjä:

Kotitalous Netposti

Työeläkemaksutietojen lähetys Ilmarisesta on päättynyt

Vuosi-ilmoittajat saavat ennakkovakuutusmaksut laskuna eläkeyhtiöstään. Kuukausi-ilmoittajille ja tilapäisille työnantajille muodostetaan hyväksyttyjen palkanlaskentojen perusteella kuukausittainen vakuutusmaksu.

Esimerkkiyritysten ja kotitalouksien tietoja on päivitetty

Esimerkkityöntekijöiden verokorttitiedot on päivitetty ja palkanlaskennan esimerkkejä on tehty myös kuluvalle vuodelle.

Lisätietoja

Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 ma-pe 9.00 – 16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.

Työeläkeyhtiöt auttavat eläkevakuuttamiseen liittyvissä asioissa.

Työttömyysvakuutusrahaston asiakaspalvelu 075 757 0500 (pvm/mpm), s-posti asiakaspalvelu@tvr.fi

Tapaturmavakuutusyhtiöiltä voit kysyä lisätietoja työntekijöiden vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.