Näin Palkka.fi uudistuu vuoden 2022 aikana

2022-02-09

Pilottikäyttäjät pääsevät loppukesällä testaamaan Palkka.fi:n uudistettua palkanlaskentaosiota, joka aukeaa kaikille käyttäjille syksyllä. Kotitaloustyönantajille suunnatut osiot uudistuvat vuoden lopussa.

Pientyönantajien palkanlaskentaohjelma Palkka.fi uudistuu vaiheittain vuoden 2022 kuluessa. Uudistuksen tarkoituksena on parantaa palvelun käytettävyyttä, selkeyttä ja saavutettavuutta.

– Uudistuksen myötä 15 vuotta sitten perustettu palvelu hyppää 2020-luvulle. Visuaalinen ilme päivittyy ja palvelun käyttö helpottuu huomattavasti, kertoo Palkka.fi:n tuoteomistaja Anna-Maija Lahti Verohallinnosta.

Ensimmäisenä uudistetaan yritysasiakkaiden palkanmaksuosio. Uudistettu palkanmaksuosio avautuu pilottikäyttäjille loppukesän aikana.

– Haluamme kuulla käyttäjien kehitystoiveita ja muokata palvelun lopulliseen muotoonsa vasta niiden jälkeen, Lahti sanoo. Pilottikäyttäjien huomioiden perusteella viimeistelty palkanmaksuosio avautuu kaikille käyttäjille syksyllä. Pilottikäyttäjien hausta ilmoitetaan Palkka.fi-palvelun etusivulla huhtikuussa.

Uusipalkka.fi etusivu proto.png

uusipalkka.fi etusivu proto_yritys.png

Varmista, että käytät tuettua selainta

Syksyllä uudistetaan osio, jossa ilmoitetaan työntekijöiden ja työnantajien tiedot. Kotitaloustyönantajille tarkoitetut osiot uudistuvat vuoden 2022 lopussa.

– Palkka.fi uudistuu vaiheittain, jotta saamme uudistetut osiot mahdollisimman nopeasti asiakkaiden käytettäväksi. Toki ison palvelun laaja uudistus vaatii käyttäjiltä kärsivällisyyttä, sillä syksyn 2022 ajan osa Palkka.fi-palvelun osioista on uudistettu, mutta osa toiminnoista on vielä vanhoja, Lahti sanoo.

Jotta uudistettu Palkka.fi toimii, käyttäjien on tärkeä päivittää selaimensa. Palkka.fi toimii jatkossa Safarilla, Chromella, Edgellä ja Mozilla Firefoxilla. Sen sijaan Internet Explorerilla Palkka.fi:tä ei jatkossa voi käyttää.

Vuonna 2006 perustettu Palkka.fi on pientyönantajille tarkoitettu maksuton palkanlaskentaohjelma, jota käyttää kuukausittain n. 35 000 työnantajaa.