Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021. 

Sähköisen asioinnin valtakirja

21.02.2011

Yksityishenkilö, joka toimii työnantajana voi antaa palkanmaksun tilitoimiston hoitoon.

Valtakirjan muodostaminen tapahtuu seuraavasti:

  • Asianhoitaja (esim. tilitoimisto) tekee valtakirjan Katso-palvelussa www.yritys.tunnistus.fi
    • valtakirja välitetään henkilölle, jota se koskee
    • henkilö saa tiedon sähköpostitse, puhelimitse tai postitse.
  • Valtakirjan voi hyväksyä tai hylätä
    • sähköisesti pankkitunnuksilla, hst-kortilla tai
    • käymällä verotoimistossa.
  • Valtakirjan hyväksyjä voi olla myös edunvalvoja.
  • Valtakirja on voimassa siinä määritetyn ajan.

Lisätietoja

  • Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 020 697 034 ja ruotsiksi 020 697 035 ma-pe 9.00 – 16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm.
  • Työeläkeyhtiöt auttavat eläkevakuuttamiseen liittyvissä asioissa.
  • Tapaturmavakuutusyhtiöiltä voit kysyä lisätietoja työntekijöiden vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.
  • Yhteystiedot löydät palvelun sivuilta.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.