Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Suomi.fi-tunnistuksen käyttöliittymän ilme uudistuu keskiviikkona 31.5.2017

29.05.2017

Suomi.fi-tunnistuksessa otetaan  käyttöön Suomi.fi-palveluiden yhteinen ilme, jonka tunnistat Suomi.fi-lipputunnisteesta.

Alla olevasta kuvasta näet, miltä tunnistuksen käyttöliittymä jatkossa näyttää.

SuomiFi_Uusi_fi.png