Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Tarkista ja päivitä tietosi

23.02.2017

On tärkeää, että kaikki Palkka.fi:hin ilmoitetut tiedot ovat ajan tasalla, jotta esimerkiksi työntekijän vakuutusmaksu peritään oikein ja ilmoitukset palkanmaksusta lähtevät oikeille tahoille oikeaan aikaan. Muista tarkistaa tiedot ja päivittää muuttuneet tiedot.

Tee muutokset vuoden 2017 TyEL-sopimustyönantajan ilmoitustekniikkaan 30.11.2016 mennessä

Jos olet tehnyt sopimuksen työeläkeyhtiöön ja toimit sopimustyönantajana, voit muuttaa ilmoitustekniikkaasi ilmoittamalla muutoksesta työeläkevakuutusyhtiöösi 30.11.2016 mennessä.

Kun teet ilmoituksen marraskuun loppuun mennessä, uusi ilmoitustekniikka tulee voimaan 1.1.2017. Voit tehdä muutosilmoituksen esimerkiksi työeläkeyhtiösi verkkopalvelussa.

Palkka.fi:n ilmoitustekniikka päivittyy automaattisesti, kun valitset 2.1.2017 kohdasta vakuutuksiin liittyvät tiedot Hae ilmoitustekniikka.

Huomaathan, että Palkka.fi saa vuoden 2017 ilmoitustekniikkatiedot sopimustyönantajien osalta vasta 2.1.2017. Palkanlaskenta vuoden 2017 maksupäivälle on mahdollista vasta tämän päivän jälkeen.

Onko työntekijäsi täyttämässä 18 vuotta? Muista päivittää TyEL-tiedot

Jos työntekijäsi täyttää 18 vuotta vuoden 2016 aikana, sinun täytyy käydä muuttamassa heti syntymäpäivän jälkeen vakuutuksiin liittyvät tiedot kohdasta Työntekijä > Vakuuttamista koskevat tiedot, vaihda kohta Työntekijä ei ole TyELin piirissä > Työntekijä kuuluu TyEL:n piiriin.

Huomaa, että vuonna 2017 TyEL-vakuuttamisen alaikäraja laskee nykyisestä 18 vuodesta 17 vuoteen.

Muista muuttaa muuttunut vakuutusnumero

Jos olet sopimustyönantaja ja vaihtanut työeläkeyhtiötä, muista tallentaa uuden TyEL-vakuutuksen tiedot kohdasta Työnantajatiedot > Vakuutuksiin liittyvät tiedot

Jos et enää käytä Palkka.fi:tä, muista asettaa palvelun keskeytys

Yrityskäyttäjänä voit keskeyttää palvelun käytön tilapäisesti tai kokonaan. Keskeytyksen aikana vain osa palvelun ominaisuuksista on käytössäsi. Voit tarkastella palkanlaskennan tulosteita, ilmoituksia, maksuja ja viestejä. Keskeytyksen aikana palvelu ei lähetä ilmoituksia.

Voit keskeyttää palvelun käytön kohdasta Työnantajantiedot > Palvelun käytön keskeytys

Jos haluat lopettaa palvelun käytön, muista tehdä palvelun käytön keskeytys tai ota automaattinen ilmoitusliikenne pois päältä. Näin ilmoituksia ei lähde turhaan esimerkiksi Verohallintoon säännöllisen työnantajan ei palkanmaksua-ilmoitusten osalta. Automaattisen ilmoitusliikenteen voit ottaa pois tai asettaa päälle kohdasta Työnantajantiedot > Perustiedot

Tarkista, että yhteystiedot ovat ajan tasalla

Pidä sekä omat että työntekijöiden yhteystiedot ajan tasalla. Muistathan, että voit antaa työntekijälle luvan työntekijäliittymän käyttöön, jolloin työntekijä voi myös itse päivittää omia yhteystietojaan, kuten osoitetta ja tilinumeroa. Jos et ole antanut vielä lupaa työntekijäliittymän käyttöön, voit antaa sen työntekijäkohtaisesti kohdasta Työntekijäntiedot > Perustiedot

Lisätietoja

Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 029 497 034 ja ruotsiksi 029 497 035 ma-pe 9–16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm. Voit kysyä palvelusta myös chatissa.