Suomi.fi-valtuuksissa voi esiintyä lyhyitä häiriöitä 25.1. klo 7-11

Häiriöt johtuvat Suomi.fi-valtuuksissa tehtävistä huoltotöistä, joiden aikana kyselyt saattavat hetkellisesti epäonnistua.

Palkka.fi poistaa tietoja vuodelta 2006

Palkka.fi arkistoi tiedot 11 vuoden ajaksi. Arkistointiaika täyttyy vuoden 2006 osalta ja vuodelle 2006 tallennetut tiedot poistetaan 1.2.2018. Lue lisää.

Vuoden 2018 verokortit tulevat voimaan 1.2.2018

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille 17.1. alkaen. Löydät uuden verokortin (1.2.2018 voimaan tulevan) kohdasta Työntekijätiedot. Osalle työntekijöistä sähköinen verokortti ei ole ladattavissa. Pyydä verokortti sähköisesti työntekijäliittymän kautta tai paperilla. Lue lisää.

Tallenna kotitalousvähennys laskun perusteella 31.1.2018 mennessä

Palkka.fi:n tallennetut kotitalousvähennyksen tiedot tulevat automaattisesti esitäytetylle veroilmoitukselle. Vuoden 2017 laskuista vähennysvaatimuksen voit tallentaa vielä tammikuun 2018 loppuun mennessä. Voit tallentaa laskun ja kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot helposti etusivun kohdasta Kirjaudu > Kotitalous, kotitalousvähennys laskusta.

Tarkista ja päivitä tietosi

23.02.2017

On tärkeää, että kaikki Palkka.fi:hin ilmoitetut tiedot ovat ajan tasalla, jotta esimerkiksi työntekijän vakuutusmaksu peritään oikein ja ilmoitukset palkanmaksusta lähtevät oikeille tahoille oikeaan aikaan. Muista tarkistaa tiedot ja päivittää muuttuneet tiedot.

Tee muutokset vuoden 2017 TyEL-sopimustyönantajan ilmoitustekniikkaan 30.11.2016 mennessä

Jos olet tehnyt sopimuksen työeläkeyhtiöön ja toimit sopimustyönantajana, voit muuttaa ilmoitustekniikkaasi ilmoittamalla muutoksesta työeläkevakuutusyhtiöösi 30.11.2016 mennessä.

Kun teet ilmoituksen marraskuun loppuun mennessä, uusi ilmoitustekniikka tulee voimaan 1.1.2017. Voit tehdä muutosilmoituksen esimerkiksi työeläkeyhtiösi verkkopalvelussa.

Palkka.fi:n ilmoitustekniikka päivittyy automaattisesti, kun valitset 2.1.2017 kohdasta vakuutuksiin liittyvät tiedot Hae ilmoitustekniikka.

Huomaathan, että Palkka.fi saa vuoden 2017 ilmoitustekniikkatiedot sopimustyönantajien osalta vasta 2.1.2017. Palkanlaskenta vuoden 2017 maksupäivälle on mahdollista vasta tämän päivän jälkeen.

Onko työntekijäsi täyttämässä 18 vuotta? Muista päivittää TyEL-tiedot

Jos työntekijäsi täyttää 18 vuotta vuoden 2016 aikana, sinun täytyy käydä muuttamassa heti syntymäpäivän jälkeen vakuutuksiin liittyvät tiedot kohdasta Työntekijä > Vakuuttamista koskevat tiedot, vaihda kohta Työntekijä ei ole TyELin piirissä > Työntekijä kuuluu TyEL:n piiriin.

Huomaa, että vuonna 2017 TyEL-vakuuttamisen alaikäraja laskee nykyisestä 18 vuodesta 17 vuoteen.

Muista muuttaa muuttunut vakuutusnumero

Jos olet sopimustyönantaja ja vaihtanut työeläkeyhtiötä, muista tallentaa uuden TyEL-vakuutuksen tiedot kohdasta Työnantajatiedot > Vakuutuksiin liittyvät tiedot

Jos et enää käytä Palkka.fi:tä, muista asettaa palvelun keskeytys

Yrityskäyttäjänä voit keskeyttää palvelun käytön tilapäisesti tai kokonaan. Keskeytyksen aikana vain osa palvelun ominaisuuksista on käytössäsi. Voit tarkastella palkanlaskennan tulosteita, ilmoituksia, maksuja ja viestejä. Keskeytyksen aikana palvelu ei lähetä ilmoituksia.

Voit keskeyttää palvelun käytön kohdasta Työnantajantiedot > Palvelun käytön keskeytys

Jos haluat lopettaa palvelun käytön, muista tehdä palvelun käytön keskeytys tai ota automaattinen ilmoitusliikenne pois päältä. Näin ilmoituksia ei lähde turhaan esimerkiksi Verohallintoon säännöllisen työnantajan ei palkanmaksua-ilmoitusten osalta. Automaattisen ilmoitusliikenteen voit ottaa pois tai asettaa päälle kohdasta Työnantajantiedot > Perustiedot

Tarkista, että yhteystiedot ovat ajan tasalla

Pidä sekä omat että työntekijöiden yhteystiedot ajan tasalla. Muistathan, että voit antaa työntekijälle luvan työntekijäliittymän käyttöön, jolloin työntekijä voi myös itse päivittää omia yhteystietojaan, kuten osoitetta ja tilinumeroa. Jos et ole antanut vielä lupaa työntekijäliittymän käyttöön, voit antaa sen työntekijäkohtaisesti kohdasta Työntekijäntiedot > Perustiedot

Lisätietoja

Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 029 497 034 ja ruotsiksi 029 497 035 ma-pe 9–16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm. Voit kysyä palvelusta myös chatissa.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL