Huomioi kesäaika puhelinpalvelussa

Heinäkuussa puhelinpalvelu on avoinna kello 9.00 - 15.00.

Hyödynnä Palkka.fi:n tuottamia tulosteita

2021-04-20

Palkka.fi tuottaa tehtyjen palkanlaskentojen perusteella useita erilaisia tulosteita ja tositteita. Työntekijän palkkalaskelma muodostuu automaattisesti, kun olet hyväksynyt palkan. Sen lisäksi voit tarkastella ja muodostaa erilaisia tulosteita esimerkiksi kirjanpitoasi varten. Palkka.fi arkistoi puolestasi tiedot 11 vuodeksi. Voit myös halutessasi tallentaa tulosteet omalle koneellesi.

Yrityskäyttäjänä voit muodostaa erilaisia tulosteita, kuten kirjanpidon tositteita ja erilaisia koosteita kohdasta Palkanlaskennan tulosteet > Tee uusi tuloste. Erityisesti kirjanpitoa varten voit hyödyntää tulostetta Kirjanpidon tosite (CSV ja tuloste). Kun valitset tulosteen muodoksi CSV ja tuloste, voit siirtää sen muokattavaksi kirjanpitoosi. Apuna voit käyttää myös tilitystositetta ja palkkalistaa.

Tulosteet_1 fi.png

Tulosteet_2 fi.png

(Palkka.fi näyttökuvat kohdasta Palkanlaskennan tulosteet)

Kotitalouden tulosteet löydät kohdasta Etusivu > Omat ilmoituksesi > Katso kaikki-linkistä tai sivun yläosasta kohdasta Ilmoitukset. Kotitalouden ilmoitukset muodostuvat automaattisesti palveluun palkanlaskentojen perusteella.

Uusi koostetuloste kokoaa tulorekisteriin ilmoitetut tiedot ja maksuosuuden.

Uudella koosteella yrityskäyttäjänä näet tulorekisteriin ilmoitettujen palkkojen maksuerittelyt. Koosteella näet miten maksut jakautuvat työntekijän ja työnantajan välillä. Löydät tulosteen kohdasta Palkanlaskennan tulosteet > Tee uusi tuloste > tulorekisteriin ilmoitettujen palkkojen kooste.

Tulostetyypit

Tulostetyyppejä ovat korvauslista, kausilista, kirjanpidontosite (CSV ja tuloste), palkkalista, tilitystosite, lomaraportti, palkanlaskentakooste (CSV) ja uutena tulorekisteriin ilmoitettujen palkkojen kooste.

https://www.palkka.fi/Ohjeet/Ohje/y/110 (Palkka.fi ohjeet)