Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Työnantajarekisteriin kuuluva yritys: Älä käytä Palkka.fi-palvelua maanantaina 2.9.2019

YTJ:n huoltokatkon vuoksi Palkka.fi ei pysty maanantaina 2.9.2019 tarkistamaan onko Palkka.fi-palveluun kirjautuva yritys säännöllinen vai satunnainen työnantaja. Kotitaloustyönantajat ja satunnaiset työnantajat voivat käyttää palvelua tällöin normaalisti, mutta suosittelemme että säännölliset työnantajat eivät käyttäisi palvelua.

Katso-tunnistautumisessa on häiriöitä.

Katso-tunnistautumisessa on häiriöitä osalla asiakkaista, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen. Voit kirjautua palveluun myös henkilötunnisteilla.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Lue lisää tiedotteesta

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Yritys, voit kirjautua nyt myös henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla ja mobiilivarmenteella

15.05.2017

Yrityskäyttäjänä voit kirjautua Palkka.fi:n Katso-tunnisteen lisäksi nyt myös henkilötunnisteella eli henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla.

Palkka.fi:ssä otettiin käyttöön uusi Suomi.fi- tunnistus, joka mahdollistaa y-tunnuksella toimivien yritysten ja yhdistysten kirjautumisen henkilökohtaisilla tunnistustavoilla.

Henkilötunnisteella kirjautuminen

Kirjaudu palveluun etusivulta kohdasta Kirjaudu > Yritys ja valitse kirjautumistavaksi henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenne, sirullinen henkilökortti.
Huomaathan, että yritysverkkopankkitunnuksilla ei voi kirjautua, vaan pankkitunnisteiden täytyy olla henkilökohtaiset.

Asiointioikeutesi tarkistetaan kaupparekisteristä tai yritystietojärjestelmästä. Asiointioikeus myönnetään henkilön aseman perusteella (esimerkiksi toimitusjohtajalla on valtuudet käyttää Palkka.fi-palvelua).
Kirjautuminen Palkka.fi:n ei onnistu, jos palveluun kirjautunutta henkilöä ei ole merkitty kaupparekisteriin tai yritystietojärjestelmään.
Muista tarkistaa tarvittaessa tietojen ajantasaisuus!

Suomi.fi-roolit, joilla pääset kirjautumaan Palkka.fi:n:

• Vastuunalainen yhtiömies (Ky)
• Yhtiömies (Ay)
• Elinkeinonharjoittaja (toiminimi)
• Toimitusjohtaja
• Toimitusjohtajan sijainen
• Hallituksen puheenjohtaja
• Selvitysmies
• Isännöitsijä
• Päävastuullinen Isännöitsijä
• Henkilö jolla on nimenkirjoitusoikeus
• Prokuristi

Asiointioikeudet tarkistetaan kaupparekisteristä. Yritystietojärjestelmästä tarkistetaan elinkeinonharjoittajan rooli.