Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Yritys, voit kirjautua nyt myös henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla ja mobiilivarmenteella

15.05.2017

Yrityskäyttäjänä voit kirjautua Palkka.fi:n Katso-tunnisteen lisäksi nyt myös henkilötunnisteella eli henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla.

Palkka.fi:ssä otettiin käyttöön uusi Suomi.fi- tunnistus, joka mahdollistaa y-tunnuksella toimivien yritysten ja yhdistysten kirjautumisen henkilökohtaisilla tunnistustavoilla.

Henkilötunnisteella kirjautuminen

Kirjaudu palveluun etusivulta kohdasta Kirjaudu > Yritys ja valitse kirjautumistavaksi henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenne, sirullinen henkilökortti.
Huomaathan, että yritysverkkopankkitunnuksilla ei voi kirjautua, vaan pankkitunnisteiden täytyy olla henkilökohtaiset.

Asiointioikeutesi tarkistetaan kaupparekisteristä tai yritystietojärjestelmästä. Asiointioikeus myönnetään henkilön aseman perusteella (esimerkiksi toimitusjohtajalla on valtuudet käyttää Palkka.fi-palvelua).
Kirjautuminen Palkka.fi:n ei onnistu, jos palveluun kirjautunutta henkilöä ei ole merkitty kaupparekisteriin tai yritystietojärjestelmään.
Muista tarkistaa tarvittaessa tietojen ajantasaisuus!

Suomi.fi-roolit, joilla pääset kirjautumaan Palkka.fi:n:

• Vastuunalainen yhtiömies (Ky)
• Yhtiömies (Ay)
• Elinkeinonharjoittaja (toiminimi)
• Toimitusjohtaja
• Toimitusjohtajan sijainen
• Hallituksen puheenjohtaja
• Selvitysmies
• Isännöitsijä
• Päävastuullinen Isännöitsijä
• Henkilö jolla on nimenkirjoitusoikeus
• Prokuristi

Asiointioikeudet tarkistetaan kaupparekisteristä. Yritystietojärjestelmästä tarkistetaan elinkeinonharjoittajan rooli.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.