Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Muutoksia TyEL:n alaikärajaan ja Verohallinnon lakimuutokset 2017

23.11.2016

TyEL-vakuuttamisen alaikäraja laskee 1.1.2017

Vakuuttamisvelvollisuuden alaraja laskee nykyisestä 18 ikävuodesta 17 vuoteen. TyEL-vakuuttamisvelvollisuus alkaa, kun henkilö täyttää 17 vuotta.

TyEL on maksuperusteinen, joten palkanmaksupäivä ratkaisee, kuuluuko työntekijä eläkevakuuttamisen piiriin.

OmaVero korvaa Verotili-palvelun

Verohallinnossa käynnissä olevan Valmis-hankkeen aikana suurin osa nykyisistä sähköisistä asiointipalveluista korvataan OmaVero-palvelulla. Palvelut siirtyvät OmaVeroon vaiheittain vuosina 2017–2019. Palkka.fi lähettää ilmoitukset OmaVeroon 2.1.2017 lähtien.

Lue lisää OmaVerosta vero.fi:stä.

Muutoksia Verohallinnon kausivero- ja vuosi-ilmoituksiin

Verotusmenettelyihin on tulossa merkittäviä muutoksia vuoden 2017 alusta. Uudistukset koskevat erityisesti asiakkaita, jotka ilmoittavat ja maksavat oma-aloitteisia veroja, kuten arvonlisäveroa ja työnantajasuorituksia.

Kausiveroilmoituksen nimi muuttuu.  Jatkossa kausiveroilmoitus on veroilmoitus oma-aloitteisista veroista. Palkka.fi:stä ilmoitukset löytyvät uudella nimellä 2.1.2017 lähtien ja ne toimitetaan verokauden mukaisesti OmaVeroon.

22.12.2016–1.1.2017 Verohallinto ei ota vastaan kausiveroilmoituksia, vaan tältä ajalta ilmoitus Verohallintoon lähtee Palkka.fi:stä vasta 3.1.2017.

Lue lisää vero.fi:stä

Verohallinnon vuosi-ilmoitusten korjaus muuttui vuonna 2016 maksettujen palkkojen osalta

Vuoden 2016 aikana maksetuista palkoista ja muista suorituksista annettavien Verohallinnon vuosi-ilmoitusten korjaaminen muuttui. Uudessa menettelyssä uusin ilmoitus korvaa aina lähtökohtaisesti edellisen.

Huomioi uusi korjausmenettely aina, kun korjaat jo annettua vuosi-ilmoitusta tai olet ottanut Palkka.fi-palvelun käyttöön kesken vuoden.

Lue lisää muuttuneesta menettelystä Palkka.fi:n tiedotteesta.

Työnantajan sosiaaliturvamaksu muuttuu työnantajan sairausvakuutusmaksuksi 1.1.2017

Työnantajan sosiaaliturvamaksu on jatkossa nimeltään työnantajan sairausvakuutusmaksu. Työnantajan sairausvakuutusmaksu maksetaan sosiaaliturvamaksun tapaan Verohallintoon.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.