Suomi.fi-valtuuksissa voi esiintyä lyhyitä häiriöitä 25.1. klo 7-11

Häiriöt johtuvat Suomi.fi-valtuuksissa tehtävistä huoltotöistä, joiden aikana kyselyt saattavat hetkellisesti epäonnistua.

Palkka.fi poistaa tietoja vuodelta 2006

Palkka.fi arkistoi tiedot 11 vuoden ajaksi. Arkistointiaika täyttyy vuoden 2006 osalta ja vuodelle 2006 tallennetut tiedot poistetaan 1.2.2018. Lue lisää.

Vuoden 2018 verokortit tulevat voimaan 1.2.2018

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille 17.1. alkaen. Löydät uuden verokortin (1.2.2018 voimaan tulevan) kohdasta Työntekijätiedot. Osalle työntekijöistä sähköinen verokortti ei ole ladattavissa. Pyydä verokortti sähköisesti työntekijäliittymän kautta tai paperilla. Lue lisää.

Tallenna kotitalousvähennys laskun perusteella 31.1.2018 mennessä

Palkka.fi:n tallennetut kotitalousvähennyksen tiedot tulevat automaattisesti esitäytetylle veroilmoitukselle. Vuoden 2017 laskuista vähennysvaatimuksen voit tallentaa vielä tammikuun 2018 loppuun mennessä. Voit tallentaa laskun ja kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot helposti etusivun kohdasta Kirjaudu > Kotitalous, kotitalousvähennys laskusta.

Muutoksia TyEL:n alaikärajaan ja Verohallinnon lakimuutokset 2017

23.11.2016

TyEL-vakuuttamisen alaikäraja laskee 1.1.2017

Vakuuttamisvelvollisuuden alaraja laskee nykyisestä 18 ikävuodesta 17 vuoteen. TyEL-vakuuttamisvelvollisuus alkaa, kun henkilö täyttää 17 vuotta.

TyEL on maksuperusteinen, joten palkanmaksupäivä ratkaisee, kuuluuko työntekijä eläkevakuuttamisen piiriin.

OmaVero korvaa Verotili-palvelun

Verohallinnossa käynnissä olevan Valmis-hankkeen aikana suurin osa nykyisistä sähköisistä asiointipalveluista korvataan OmaVero-palvelulla. Palvelut siirtyvät OmaVeroon vaiheittain vuosina 2017–2019. Palkka.fi lähettää ilmoitukset OmaVeroon 2.1.2017 lähtien.

Lue lisää OmaVerosta vero.fi:stä.

Muutoksia Verohallinnon kausivero- ja vuosi-ilmoituksiin

Verotusmenettelyihin on tulossa merkittäviä muutoksia vuoden 2017 alusta. Uudistukset koskevat erityisesti asiakkaita, jotka ilmoittavat ja maksavat oma-aloitteisia veroja, kuten arvonlisäveroa ja työnantajasuorituksia.

Kausiveroilmoituksen nimi muuttuu.  Jatkossa kausiveroilmoitus on veroilmoitus oma-aloitteisista veroista. Palkka.fi:stä ilmoitukset löytyvät uudella nimellä 2.1.2017 lähtien ja ne toimitetaan verokauden mukaisesti OmaVeroon.

22.12.2016–1.1.2017 Verohallinto ei ota vastaan kausiveroilmoituksia, vaan tältä ajalta ilmoitus Verohallintoon lähtee Palkka.fi:stä vasta 3.1.2017.

Lue lisää vero.fi:stä

Verohallinnon vuosi-ilmoitusten korjaus muuttui vuonna 2016 maksettujen palkkojen osalta

Vuoden 2016 aikana maksetuista palkoista ja muista suorituksista annettavien Verohallinnon vuosi-ilmoitusten korjaaminen muuttui. Uudessa menettelyssä uusin ilmoitus korvaa aina lähtökohtaisesti edellisen.

Huomioi uusi korjausmenettely aina, kun korjaat jo annettua vuosi-ilmoitusta tai olet ottanut Palkka.fi-palvelun käyttöön kesken vuoden.

Lue lisää muuttuneesta menettelystä Palkka.fi:n tiedotteesta.

Työnantajan sosiaaliturvamaksu muuttuu työnantajan sairausvakuutusmaksuksi 1.1.2017

Työnantajan sosiaaliturvamaksu on jatkossa nimeltään työnantajan sairausvakuutusmaksu. Työnantajan sairausvakuutusmaksu maksetaan sosiaaliturvamaksun tapaan Verohallintoon.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL