Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.
Tutustu Palkka.fi-palvelun ohjevideoihin.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Jos olet yleishyödyllisenä yhteisönä maksanut työsuhteessa olevalle henkilölle päivärahoja tai kilometrikorvauksia, on Palkka.fi:stä tulorekisteriin lähetetylle palkkatietoilmoitukselle voinut mennä virheellisesti vastikkeettomaan vapaaehtoistyöhön liittyvä tulolaji. Pyydämme työnantajaa tällaisessa tilanteessa tarkistamaan ja korjaamaan tulolajit suoraan tulorekisteriin.

Pahoittelemme tästä  aiheutuvaa vaivaa.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Työttömyysvakuutusmaksun perintä muuttuu vuonna 2013

01.11.2012

Tapaturmavakuutuslaitokset ovat tähän asti perineet työttömyysvakuutusmaksut työnantajilta ja tilittäneet ne Työttömyysvakuutusrahastolle. Jatkossa kaikki vuotta 2013 ja sitä myöhempiä vuosia koskevat työttömyysvakuutusmaksuasiat hoituvat Työttömyysvakuutusrahastossa. Työttömyysvakuutusmaksuasioiden hoitaminen selkiytyy, kun työttömyysvakuutusmaksujen neuvonta, perintä ja valvonta keskitetään Työttömyysvakuutusrahastolle.

Palkka.fi-palvelun avulla on mahdollista hoitaa palkkasummailmoitukset vuodelta 2013 Työttömyysvakuutusrahastolle automaattisesti. Työnantajan ei tarvitse tehdä muutoksia Palkka.fi-palvelussa.

Työttömyysvakuutusrahasto lähettää osalle työnantajista ennakon määräämistä koskevan ilmoituksen, joka sisältää arvion ennakkopalkkasummista vuodelle 2013. Marras–joulukuussa työnantaja saa Työttömyysvakuutusrahastolta ennakkoa koskevan päätöksen ja maksulomakkeet, jolla työttömyysvakuutusmaksu maksetaan pankkiin.

Palkka.fi-palvelun kautta työnantaja voi vuoden 2013 alusta tehdä ennakon hakemus/muutosilmoituksen Työttömyysvakuutusrahastolle, jos arvioituihin palkkoihin on tullut muutoksia ennakkoa koskevan päätöksen jälkeen.

Ennakon hakemus/muutos löytyy Palkka.fi:ssä vuoden vaihteen jälkeen:

• yrityskäyttäjälle: : Etusivu > Vakuutushakemus ja muutosilmoitus > Ennakon hakemus/muutos
  • kotitalouskäyttäjälle: Etusivu > Omat tiedot > Työttömyysvakuutustiedot > Ennakon hakemus/muutos

Lisätietoja:

• Työttömyysvakuutusrahasto
  • www.tvr.fi
  • Puh. 075 757 0500 (pvm/mpm)
  • asiakaspalvelu@tvr.fi