Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Työttömyysvakuutusmaksun perintä muuttuu vuonna 2013

01.11.2012

Tapaturmavakuutuslaitokset ovat tähän asti perineet työttömyysvakuutusmaksut työnantajilta ja tilittäneet ne Työttömyysvakuutusrahastolle. Jatkossa kaikki vuotta 2013 ja sitä myöhempiä vuosia koskevat työttömyysvakuutusmaksuasiat hoituvat Työttömyysvakuutusrahastossa. Työttömyysvakuutusmaksuasioiden hoitaminen selkiytyy, kun työttömyysvakuutusmaksujen neuvonta, perintä ja valvonta keskitetään Työttömyysvakuutusrahastolle.

Palkka.fi-palvelun avulla on mahdollista hoitaa palkkasummailmoitukset vuodelta 2013 Työttömyysvakuutusrahastolle automaattisesti. Työnantajan ei tarvitse tehdä muutoksia Palkka.fi-palvelussa.

Työttömyysvakuutusrahasto lähettää osalle työnantajista ennakon määräämistä koskevan ilmoituksen, joka sisältää arvion ennakkopalkkasummista vuodelle 2013. Marras–joulukuussa työnantaja saa Työttömyysvakuutusrahastolta ennakkoa koskevan päätöksen ja maksulomakkeet, jolla työttömyysvakuutusmaksu maksetaan pankkiin.

Palkka.fi-palvelun kautta työnantaja voi vuoden 2013 alusta tehdä ennakon hakemus/muutosilmoituksen Työttömyysvakuutusrahastolle, jos arvioituihin palkkoihin on tullut muutoksia ennakkoa koskevan päätöksen jälkeen.

Ennakon hakemus/muutos löytyy Palkka.fi:ssä vuoden vaihteen jälkeen:

• yrityskäyttäjälle: : Etusivu > Vakuutushakemus ja muutosilmoitus > Ennakon hakemus/muutos
  • kotitalouskäyttäjälle: Etusivu > Omat tiedot > Työttömyysvakuutustiedot > Ennakon hakemus/muutos

Lisätietoja:

• Työttömyysvakuutusrahasto
  • www.tvr.fi
  • Puh. 075 757 0500 (pvm/mpm)
  • asiakaspalvelu@tvr.fi