Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Työntekijöiden verokorttimuutokset

31.10.2018

Verokortti verkossa -palvelu sulkeutui 29.10. klo 24. Verokortit tehdään 9.11. alkaen OmaVerossa. Vuoden 2018 verokorttia voi käyttää tammikuussa 2019.

Marras-joulukuussa 2018 työntekijällä voi olla käytössä:

• perusverokortti vuodelle 2018
  • muutosverokortti, joka on laskettu ennen 2.11.2018
  • muutosverokortti, joka on laskettu 8.11.2018 jälkeen

Muista tallentaa oikein työntekijän toimittama verokortti

Tallenna verokortin tiedot Palkka.fi:hin työntekijän tietoihin.  Kun olet tallentanut tiedot palveluun, Palkka.fi perii ennakonpidätyksen oikein ja huomioi tarvittavat tulorajat.

Verokortista näet, miten ennakonpidätys tulee toimittaa maksamastasi palkasta tai työkorvauksesta.

Muutokset verokorttien osalta Palkka.fi:ssä vuonna 2019

Työntekijällä voi olla voimassa "vanhan mallinen" verokortti vielä tammikuussa 2019. Jos työntekijä ei ole toimittanut uutta verokorttia, pidätetään tammikuun 2019 palkasta joulukuun verokortin mukaisesti ennakonpidätys/lähdevero.

Jos työntekijä on toimittanut (uuden mallisen) uuden verokortin 8.11.2018 jälkeen, tulee ennakonpidätys pidättää vuonna 2019 tämän mukaisesti.

Lue lisää verokorttien muutoksista: https://www.vero.fi/contentassets/8e2a6fb3134247deb86722bc2097bde3/verokortti-ja-veroilmoitus-uudistuvat.pdf