Vuoden 2017 verokortit tulevat voimaan 1.2.2017

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille. Löydät uuden verokortin kohdasta Työntekijätiedot.

Muista, että tammikuussa ennakonpidätys täytyy toimittaa joulukuun 2016 lopussa voimassa olevan verokortin tai vuodelle 2017 annetun muutosverokortin perusteella.

Virheellisiä ilmoituksia vuodenvaihteessa

20.01.2017

Osalle Palkka.fi:n käyttäjistä muodostui vuodenvaihteessa aiheeton ei palkanmaksua -veroilmoitus oma-aloitteisista veroista.

Aiheeton veroilmoitus oma-aloitteisista veroista muodostui 2.1.2017 jälkeen niille Palkka.fi:n käyttäjille, jotka olivat itse muodostaneet kausiveroilmoituksen joulukuun alussa ennen 22.12.2016, eivätkä olleet sen jälkeen laskeneet palkkoja. Virheellinen ei palkanmaksua -ilmoitus on poistettu eikä sitä ole toimitettu Verohallintoon. Ilmoitus ei ole myöskään enää nähtävillä kohdassa Ilmoitukset. Tapauksissa on välitetty OmaVeroon joulukuun alussa muodostunut oikeat tiedot sisältävä kausiveroilmoitus.

Osalle Palkka.fi:n käyttäjistä muodostui vuodenvaihteessa vaillinainen veroilmoitus oma-aloitteisista veroista

Vaillinainen veroilmoitus oma-aloitteisista veroista on muodostunut 2.1.2017 jälkeen niille Palkka.fi:n käyttäjille, jotka olivat itse muodostaneet palvelussa kausiveroilmoituksen joulukuun alussa ennen 22.12.2016 ja laskeneet sen jälkeen palkkoja. Vaillinainen ilmoitus ei sisältänyt aiemmin muodostetun kausiveroilmoituksen tietoja. Palkka.fi on muodostanut käyttäjille uuden korvaavan ilmoituksen, jossa on laskettu yhteen kaikki kyseisen kauden tiedot. Tämä ilmoitus lähetetään Verohallintoon 12.1. mennessä. Käyttäjällä näkyy kuitenkin Ilmoitukset-kohdassa myös vaillinainen ilmoitus, vaikka sitä ei ole lähetetty eteenpäin Verohallintoon. Käyttäjien kannattaa tarkistaa uuden ilmoituksen tiedot. Jos ilmoituksen tiedoissa on korjattavaa, on korjaus tehtävä OmaVeron kautta.

Muut palvelun ilmoitukset ovat muodostuneet oikein.

Kaikissa Palkka.fi:stä Verohallintoon lähetetyissä Veroilmoitus oma-aloitteisista veroista -ilmoituksissa näkyy lähetyspäivänä 11.1.2017.

Osalle Palkka.fi:n käyttäjistä muodostui 10.1. jälkeen useita samoilla tiedoilla olevia joulukuun veroilmoituksia oma-aloitteisista veroista

Osalle Palkka.fi:n käyttäjistä muodostui aiheettomia, samoilla tiedoilla olevia, veroilmoituksia oma-aloitteisista veroista 10.1. jälkeen. Ilmoitukset ovat välittyneet myös OmaVeroon.

Ylimääräisiä ilmoituksia lähti tilanteissa, joissa Palkka.fi:ssä oli laskettu vain kustannusten korvauksia. Tilanne on korjattu, eikä ylimääräisiä ilmoituksia enää lähde. Jos joulukuun ilmoituksen tiedoissa on kuitenkin korjattavaa, on korjaus tehtävä OmaVeron kautta.

Vero TVR Elo Etera Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL