Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 23.2.2019 klo 12-24

Muistathan käydä valitsemassa työntekijöiden työsuhteen perustietoihin ammattiluokituksen. Ennen sen lisäämistä et voi laskea palkkaa. Ammattiluokituksen saat lisättyä kohdassa työntekijän perus- ja työsuhdetiedot > siirry sivun alaosaan ja klikkaa vihreällä lukevaa työsuhdetietoa; työsuhteen valitseminen avaa työsuhteen tarkemmat tiedot ja pääset lisäämään puuttuvan ammattiluokituksen.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle. Huom. jätä aikaväli tyhjäksi.

Huomaathan, että Maksut-luettelolle muodostuu työnantajamaksut vasta sen jälkeen kun tiedot ovat siirtyneet onnistuneesti tulorekisteriin. Verohallinto ja työeläkeyhtiöt eivät lähetä erikseen laskuja ja maksut on maksettava eräpäivään mennessä Palkka.fi -palvelussa näkyvillä viitteillä. Lue lisää.

Jos olet käyttänyt SEPA-aineistoa maksujen maksamiseen ja nyt sen muodostamisessa tulee virheilmoitus, niin kyseessä on häiriö, johon saadaan pysyvä korjaus 22.2.2019. Aineiston muodostaminen osasta maksuista saattaa silti onnistua. Mikäli sinulla on maksuja, jotka erääntyvät ennen korjauspäivää, voit hoitaa maksut verkkopankissasi maksuluettelosta löytyvillä maksutiedoilla. Pahoittelemme tilannetta.

Palkka.fi poistaa tietoja vuodelta 2007

13.11.2018

Palkka.fi arkistoi tiedot 11 vuoden ajaksi. Arkistointiaika täyttyy vuoden 2007 osalta ja vuodelle 2007 tallennetut tiedot poistetaan 4.2.2019.

Tietojen poistaminen perustuu lakiin, jonka mukaan Verohallinto voi poistaa rekisteriin talletetut tiedot 11 vuoden kuluttua siitä, kun tiedot talletettiin palvelun käyttäjän rekisteriin (laki pientyönantajan maksu- ja ilmoituspalvelujärjestelmästä 519/2010, 3§).

Poistettavia tietoja ovat:

• Palkkakausi vuodelta 2007
  • Palkkalaskelmat vuodelta 2007
  • Tositteet vuodelta 2007
  • Maksut vuodelta 2007
  • Ilmoitukset, joka koskevat vuotta 2007 (lähetyspäivä tai muokkauspäivä)
  • Työnantajan tiedot poistetaan, jos palvelua ei ole käytetty vuoden 2007 jälkeen
  • Työntekijän tiedot poistetaan, jos työsuhde on päätetty vuoden 2007 aikana

Tallenna tarvittaessa tiedot omalle koneellesi

Jos haluat säilyttää vuodelle 2007 kuuluvia tietoja, tallenna ne koneellesi tai tulosta ja arkistoi. Muista tallentaa tai arkistoida tiedot ennen 4.2.2019.