Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 23.2.2019 klo 12-24

Muistathan käydä valitsemassa työntekijöiden työsuhteen perustietoihin ammattiluokituksen. Ennen sen lisäämistä et voi laskea palkkaa. Ammattiluokituksen saat lisättyä kohdassa työntekijän perus- ja työsuhdetiedot > siirry sivun alaosaan ja klikkaa vihreällä lukevaa työsuhdetietoa; työsuhteen valitseminen avaa työsuhteen tarkemmat tiedot ja pääset lisäämään puuttuvan ammattiluokituksen.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle. Huom. jätä aikaväli tyhjäksi.

Huomaathan, että Maksut-luettelolle muodostuu työnantajamaksut vasta sen jälkeen kun tiedot ovat siirtyneet onnistuneesti tulorekisteriin. Verohallinto ja työeläkeyhtiöt eivät lähetä erikseen laskuja ja maksut on maksettava eräpäivään mennessä Palkka.fi -palvelussa näkyvillä viitteillä. Lue lisää.

Jos olet käyttänyt SEPA-aineistoa maksujen maksamiseen ja nyt sen muodostamisessa tulee virheilmoitus, niin kyseessä on häiriö, johon saadaan pysyvä korjaus 22.2.2019. Aineiston muodostaminen osasta maksuista saattaa silti onnistua. Mikäli sinulla on maksuja, jotka erääntyvät ennen korjauspäivää, voit hoitaa maksut verkkopankissasi maksuluettelosta löytyvillä maksutiedoilla. Pahoittelemme tilannetta.

eIDAS Identification

30.12.2018

Identification without Finnish ID - eIDAS identification for EU citizens

The Tax Administration's e-services require identification and authentication via a Finnish personal ID. However, some EU citizens can use their home country's national identification methods to access the services through eIDAS identification. The Tax Administration's e-services do not support eIDAS identification yet, but eIDAS users can fill in a service request form.

More information and instructions: www.tax.fi/eidasindentification