Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).
Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.
Palkka.fi-palvelu on poissa käytöstä huoltokatkojen vuoksi seuraavina ajankohtina:
31.12.2019 klo 21 - 2.1.2020 n. klo 12
23.1.2020 klo 8-12
10.3.2020 klo 8-12
19.5.2020 klo 8-12 > 26.5.2020 klo 8-12
6.6.2020 klo 18-22
13.6.2020 klo 7-12
17.9.2020 klo 8-12
22.10.2020 klo 8-12
16.12.2020 klo 8-12
Huomioi myös mahdolliset tulorekisterin huoltokatkot. Tulorekisterin huoltokatkojen aikana tekninen rajapinta on poissa käytöstä. Huoltokatkon aikana ilmoituksia Palkka.fi:stä tulorekisteriin ei voida lähettää. Lue lisää tulorekisteri.fi.
Palkka.fi-palvelun yleisneuvonta palvelee suomeksi puhelinnumerossa 029 497 034 ja ruotsiksi 029 497 035 ma-pe 9–16.15. Palvelu on maksuton. Puhelun hinta pvm/mpm. Voit kysyä palvelusta myös chatissa.
Työeläkeyhtiöt auttavat eläkevakuuttamiseen liittyvissä asioissa.
Työllisyysrahaston asiakaspalvelu 075 757 0500 (pvm/mpm), s-posti: vakuutusmaksut@tyollisyysrahasto.fi.
Vahinkovakuutusyhtiöiltä voit kysyä lisätietoja työntekijöiden vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Tulorekisteristä saat lisätietoa osoitteesta tulorekisteri.fi.