Katso-palvelu poistuu käytöstä 31.12.2020

Muista siirtyä ajoissa käyttämään Suomi.fi tunnistautumista ja valtuuksia. Lue lisää Palkka.fi tiedotteesta.

Webinaari 6.10.2020: Miten Katso-palvelusta siirrytään Suomi.fi-palveluiden käyttäjäksi? Lue lisää ja ilmoittaudu.

Katso-palvelu poistuu käytöstä 31.12.2020

05.08.2020

Jos olet käyttänyt tähän asti Katso-palvelua kirjautautumiseen Palkka.fi:n tai muihin asiointipalveluihin, siirry käyttämään Suomi.fi tunnistautumista ja valtuuksia. Suomi.fi-valtuuksia voivat nyt hakea myös kaikki ne, jotka ovat käyttäneet Katso-palvelua eivätkä ole aiemmin pystyneet siirtymään omatoimisesti Suomi.fi-valtuuksiin. Suomi.fi-valtuudet kannattaa ottaa käyttöön mahdollisimman pian, koska Katso-palvelu poistuu käytöstä 31.12.2020.

Mitä Katso-palvelun päättyminen tarkoittaa?

Jos käytät nyt Katso-tunnistetta, 1.1.2021 lähtien et voi kirjautua sillä OmaVeroon, Lomake.fi:hin, Ilmoitin.fi:hin, Palkka.fi:hin tai tulorekisteriin. Kirjaudu asiointipalveluihin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Mobiilivarmenne tai varmennekortti voivat olla myös organisaation tarjoamat.

Jos hoidat veroasioita toisen puolesta Katso-valtuuksilla, hae niiden tilalle tarvittavat Suomi.fi-valtuudet. Katso-valtuudet eivät muutu automaattisesti Suomi.fi-valtuuksiksi. Et voi käyttää Katso-valtuuksia enää 1.1.2021 alkaen. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden, voit valtuuttaa toisen yrityksen/yhdistyksen tai henkilön käyttämään puolestasi Palkka.fi-palvelua.

Lue lisää vero.fi:stä.

Yhdistysten vastuuhenkilöt voivat nyt asioida Suomi.fi-tunnistuksen ja -valtuuksien avulla

Lue lisää Palkka.fi tiedotteesta.