Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Katso-palvelu poistuu käytöstä 30.4.2021

09.12.2020

Jos olet käyttänyt tähän asti Katso-palvelua kirjautumiseen Palkka.fi:n tai muihin asiointipalveluihin, siirry käyttämään Suomi.fi tunnistautumista ja valtuuksia. Suomi.fi-valtuudet kannattaa ottaa käyttöön mahdollisimman pian, koska Katso-palvelu poistuu käytöstä 30.4.2021.

Mitä Katso-palvelun päättyminen tarkoittaa?

Jos käytät nyt Katso-tunnistetta, 1.5.2021 lähtien et voi kirjautua sillä OmaVeroon, Lomake.fi:hin, Ilmoitin.fi:hin, Palkka.fi:hin tai tulorekisteriin. Kirjaudu asiointipalveluihin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Mobiilivarmenne tai varmennekortti voivat olla myös organisaation tarjoamat.

Jos hoidat veroasioita toisen puolesta Katso-valtuuksilla, hae niiden tilalle tarvittavat Suomi.fi-valtuudet. Katso-valtuudet eivät muutu automaattisesti Suomi.fi-valtuuksiksi. Et voi käyttää Katso-valtuuksia enää 1.5.2021 alkaen. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden, voit valtuuttaa toisen yrityksen/yhdistyksen tai henkilön käyttämään puolestasi Palkka.fi-palvelua.

Lisätietoa:

Katso-palvelun käyttäjät saavat lisäaikaa siirtyä Suomi.fi-valtuuksiin ja -tunnistautumiseen (vero.fi)

Katso-palvelu poistuu käytöstä − näin siirryt Suomi.fi-palvelun käyttäjäksi (vero.fi)

Yksityishenkilö: näin valtuutat (vero.fi)

Näin teet valtuushakemuksen Suomi.fi-verkkopalvelussa (vero.fi)

Yhdistysten vastuuhenkilöt voivat nyt asioida Suomi.fi-tunnistuksen ja -valtuuksien avulla

Lue lisää tiedotteesta. (palkka.fi)

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.