Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 23.2.2019 klo 12-24

Muistathan käydä valitsemassa työntekijöiden työsuhteen perustietoihin ammattiluokituksen. Ennen sen lisäämistä et voi laskea palkkaa. Ammattiluokituksen saat lisättyä kohdassa työntekijän perus- ja työsuhdetiedot > siirry sivun alaosaan ja klikkaa vihreällä lukevaa työsuhdetietoa; työsuhteen valitseminen avaa työsuhteen tarkemmat tiedot ja pääset lisäämään puuttuvan ammattiluokituksen.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle. Huom. jätä aikaväli tyhjäksi.

Huomaathan, että Maksut-luettelolle muodostuu työnantajamaksut vasta sen jälkeen kun tiedot ovat siirtyneet onnistuneesti tulorekisteriin. Verohallinto ja työeläkeyhtiöt eivät lähetä erikseen laskuja ja maksut on maksettava eräpäivään mennessä Palkka.fi -palvelussa näkyvillä viitteillä. Lue lisää.

Jos olet käyttänyt SEPA-aineistoa maksujen maksamiseen ja nyt sen muodostamisessa tulee virheilmoitus, niin kyseessä on häiriö, johon saadaan pysyvä korjaus 22.2.2019. Aineiston muodostaminen osasta maksuista saattaa silti onnistua. Mikäli sinulla on maksuja, jotka erääntyvät ennen korjauspäivää, voit hoitaa maksut verkkopankissasi maksuluettelosta löytyvillä maksutiedoilla. Pahoittelemme tilannetta.

Palkka.fi-palvelussa rajoitteita marraskuussa

24.09.2018

Palkka.fi toimii normaalisti, mutta ilmoitukset Palkka.fi:stä eivät siirry OmaVeroon 1.-8.11. ja Palkka.fi:n palvelunumero sekä chat on suljettu 2.–7.11.2018.

Verkkopalveluiden uudistamisen vuoksi Verohallinnon palveluissa on rajoitteita 30.10.–8.11.2018. Rajoitteet koskevat asiakaspalvelua sekä puhelimessa, verotoimistoissa että verkossa.

Palkka.fi:n palvelunumero on suljettu 2.-7.11.

Verohallinnon rajoitetutun palvelun aikana Palkka.fi:n palvelunumero ja chat on suljettu 2.-7.11.

Ilmoitukset eivät välity Palkka.fi:stä Verohallintoon

Palkka.fi-palvelu on rajoitetun palvelun aikana auki normaalisti, mutta ilmoitukset Palkka.fi:stä eivät siirry Verohallinnon OmaVero-palveluun 1.11 ja 8.11. välisenä aikana. Ilmoitukset välitetään normaalisti 9.11. alkaen.

Verohallinnon verkkopalveluiden uudistamisessa myös henkilöasiakkaat siirtyvät käyttämään OmaVero-palvelua 9.11. alkaen. Muutokset eivät vaikuta Palkka.fi:hin, eikä niistä aiheudu toimenpiteitä palvelun käyttäjille.

Lue lisää vero.fi:stä