Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Kotitalous - Henkilön tai yrityksen valtuuttaminen

27.09.2018

Voit valtuuttaa toisen henkilön tai yrityksen toimimaan puolestasi Palkka.fi:ssä kun otat käyttöön Suomi.fi-valtuudet. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden kotitalous (henkilö) voi valtuuttaa toisen yrityksen tai henkilön antamaan palvelussa puolestaan palkkatietoja, maksamaan palkkoja ja työnantajamaksuja tai lähettämään ilmoituksia.
Valtuuksia voit hakea Suomi.fi:n Valtuudet-palvelusta.

Kun valtuutetulle on myönnetty Suomi.fi-valtuus Palkka.fi:ssä toimimiseen, hän kirjautuu palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla ja voi asioida palvelussa toisen puolesta. Valtuus astuu voimaan heti, kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtuutuksen.

Lue lisää Valtuudet-palvelusta

Jos asianhoitaja (yritys) on saanut kotitaloudelta (henkilö) yksityishenkilön sähköisen asioinnin valtakirjan Palkka.fi:ssä toimimiseen, valtuutus säilyy toistaiseksi Suomi.fi-valtuuttamisen rinnalla. Käyttäjiä suositellaan kuitenkin siirtymään mahdollisimman pian uuteen Suomi.fi-valtuuttamiseen, koska Katso-valtuuttaminen poistuu käytöstä vuoden 2019 lopussa.

Henkilön valtuuttaminen toisen henkilön puolesta on nyt mahdollista

Suomi.fi-valtuudet mahdollistaa sen, että henkilö voi valtuuttaa toisen henkilön toimimaan puolestaan sähköisissä palveluissa. Jos esimerkiksi aikuinen lapsi hoitaa vanhempansa puolesta asioita, voi valtuuden avulla toimia myös Palkka.fi:ssä.

Palkka.fi:n kirjautuminen kun asioit toisen puolesta

Kun asioit toisen puolesta Palkka.fi:ssä, pääset kirjautumaan palveluun etusivulta kohdasta Kirjaudu > Kotitalous toisen puolesta asiointi.

Myös veroasioinnin valtuuttamiseen muutoksia marraskuussa 2018

Veroasioiden valtuutukset muuttuvat. Valtuuttamiseen käytetään jatkossa Suomi.fi:n Valtuudet-palvelua. Valtuuksia voi hakea palvelusta jo nyt, mutta valtuus toimii Verohallinnon asiointikanavissa vasta marraskuusta 2018 lähtien.
Veroasioiden hoitamiseen on olemassa kaksi valtuutta: veroasioiden hoito ja veroilmoittaminen.

Lue lisää vero.fi:stä.