Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Kotitalous - Henkilön tai yrityksen valtuuttaminen

27.09.2018

Voit valtuuttaa toisen henkilön tai yrityksen toimimaan puolestasi Palkka.fi:ssä kun otat käyttöön Suomi.fi-valtuudet. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden kotitalous (henkilö) voi valtuuttaa toisen yrityksen tai henkilön antamaan palvelussa puolestaan palkkatietoja, maksamaan palkkoja ja työnantajamaksuja tai lähettämään ilmoituksia.
Valtuuksia voit hakea Suomi.fi:n Valtuudet-palvelusta.

Kun valtuutetulle on myönnetty Suomi.fi-valtuus Palkka.fi:ssä toimimiseen, hän kirjautuu palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla ja voi asioida palvelussa toisen puolesta. Valtuus astuu voimaan heti, kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtuutuksen.

Lue lisää Valtuudet-palvelusta

Jos asianhoitaja (yritys) on saanut kotitaloudelta (henkilö) yksityishenkilön sähköisen asioinnin valtakirjan Palkka.fi:ssä toimimiseen, valtuutus säilyy toistaiseksi Suomi.fi-valtuuttamisen rinnalla. Käyttäjiä suositellaan kuitenkin siirtymään mahdollisimman pian uuteen Suomi.fi-valtuuttamiseen, koska Katso-valtuuttaminen poistuu käytöstä vuoden 2019 lopussa.

Henkilön valtuuttaminen toisen henkilön puolesta on nyt mahdollista

Suomi.fi-valtuudet mahdollistaa sen, että henkilö voi valtuuttaa toisen henkilön toimimaan puolestaan sähköisissä palveluissa. Jos esimerkiksi aikuinen lapsi hoitaa vanhempansa puolesta asioita, voi valtuuden avulla toimia myös Palkka.fi:ssä.

Palkka.fi:n kirjautuminen kun asioit toisen puolesta

Kun asioit toisen puolesta Palkka.fi:ssä, pääset kirjautumaan palveluun etusivulta kohdasta Kirjaudu > Kotitalous toisen puolesta asiointi.

Myös veroasioinnin valtuuttamiseen muutoksia marraskuussa 2018

Veroasioiden valtuutukset muuttuvat. Valtuuttamiseen käytetään jatkossa Suomi.fi:n Valtuudet-palvelua. Valtuuksia voi hakea palvelusta jo nyt, mutta valtuus toimii Verohallinnon asiointikanavissa vasta marraskuusta 2018 lähtien.
Veroasioiden hoitamiseen on olemassa kaksi valtuutta: veroasioiden hoito ja veroilmoittaminen.

Lue lisää vero.fi:stä.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.