Suomi.fi-viestit korvaa Kansalaisen asiointitilin 15.12.2017

2018-01-16

Väestörekisterikeskus julkaisee uuden Suomi.fi-viestit -palvelun 15.12.2017. Palvelu on tarkoitettu kansalaisten ja viranomaisten väliseen viestintään ja se on osa laajempaa Suomi.fi-verkkopalvelua. Suomi.fi-viestit korvaa nykyisen Kansalaisen asiointitilin.

Mikä on Suomi.fi-viestit?

Suomi.fi-viestien avulla kansalaiset voivat hoitaa viestinnän julkishallinnon organisaatioiden kanssa sähköisesti. Jos kansalainen on antanut luvan vastaanottaa viestit sähköisesti, viranomaisen lähettämä viesti ohjautuu kansalaisen Suomi.fi-verkkopalvelun viesteihin. Viestit pääsee lukemaan sen jälkeen, kun on kirjautunut verkkopalveluun pankkitunnuksilla, henkilökortilla tai mobiilivarmenteella. Tieto uudesta viestistä tulee sähköpostiin. Tammikuun lopusta alkaen omat viestit pääsee vastaanottamaan ja lukemaan myös mobiilisovelluksella. Mobiilisovellusta käytettäessä sovellus ilmoittaa käyttäjälle uudesta viestistä.

Palkkalaskelmat lähetetään jatkossa Suomi.fi-viestit -palveluun

Palkka.fi lähettää palkkalaskelmat Suomi.fi-viestit palveluun 15.12.2017 alkaen, kun Kansalaisen asiointitili poistuu käytöstä. Kansalaisen asiointitilille lähetetyt viestit ja palkkalaskelmat eivät siirry automaattisesti uuteen palveluun, vaan käyttäjien on annettava itse suostumus sähköiseen viestintään.
Jotta työntekijä saa jatkossakin palkkalaskelmat sähköisesti, tämän täytyy kirjautua Suomi.fi-verkkopalveluun. Lue lisää.


Muista vinkata työntekijällesi, että uusi palvelu tulee ottaa käyttöön. Palkkalaskelmat toimitetaan Suomi-fi-viestit -palveluun vain, jos työntekijä on ottanut sen käyttöön. Palkkalaskelman välitystavan voit valita työntekijän tiedoissa. Palkkalaskelmat välitetään aina myös Palkka.fi:n työntekijäliittymään. Kansalaiset voivat ottaa Viestit-palvelun käyttöön 15.12.2017 alkaen Suomi.fi-verkkopalvelussa: http://www.suomi.fi.

Kansalaisen asiointitili-termi vaihtuu Suomi.fi-viestiksi Palkka.fi:ssä 2.1.2018

Palkka.fi:ssä uusi Suomi.fi-viestit –termi tulee käyttöön vuodenvaihteen version vaihdon yhteydessä ja näkyy käyttäjillä uudella nimellä 2.1.2018 alkaen.

 

 

 


Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.
Vi ringer dej senast följande vardag.