Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Tietosuoja ja Palkka.fi

15.05.2018

Palkka.fi:ssä sovelletaan 25.5.2018 alkaen EU:n yleistä tietosuoja asetusta. Tietosuoja-asetuksen tarkoituksena on parantaa henkilötietojen suojaa koko Euroopan alueella. Tietosuoja-asetus täsmentää henkilötietojen käsittelyä koskevia velvoitteita, jotka rekisterinpitäjän tulee ottaa huomioon toiminnassaan.

Uusi tietosuoja-asetus ei vaadi käyttäjältä toimenpiteitä

Kuten aikaisemminkin Palkka.fi:n käyttäjä on yhä rekisterinpitäjä ja vastaa tietojensa oikeellisuudesta. Verohallinto on Palkka.fi järjestelmän ylläpitäjä ja vastaa palvelun turvallisuudesta ja toiminnallisuudesta.
Verohallinto on päivittänyt henkilötietojen käsittelyä koskevan selosteen ja käyttöehdot, joten käyttäjän ei tältä osin tarvitse tehdä mitään. Uudet käyttöehdot ja seloste päivitetään palveluun 25.5. Käyttöehdoista on käytännössä poistettu vain viittaukset henkilötietolakiin, joka kumoutuu asetuksen myötä.
Asetuksessa täsmennetään rekisterinpitäjän velvoitteita. Nämä velvoitteet on pitkälti hoidettu Palkka.fi-palvelussa, eikä palvelun käyttäjän tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin.

Henkilön pääsy omiin tietoihin

Henkilöllä on edelleen oikeus päästä omiin tietoihinsa ja oikeus tarkastaa omat tiedot.  Käytännössä tämä toteutuu niin, että työnantaja voi antaa luvan työntekijälle Palkka.fi:n työntekijäliittymän käyttöön tai toimittaa työntekijää koskevat tiedot työntekijälle muulla tavoin. Luvan työntekijäliittymän käyttöön työnantaja voi antaa työntekijän tiedoissa.