Huoltokatko to 19.9.2019

Palkka.fi:ssä on huoltokatko to 19.9. klo 8 - 12. Katkon aikana palvelu ei ole käytettävissä.

Katso-tunnistautumisessa on häiriöitä.

Katso-tunnistautumisessa on häiriöitä osalla asiakkaista, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen. Voit kirjautua palveluun myös henkilötunnisteilla.

Yritys: Yleishyödyllisen yhteisön työntekijälle maksamiin verovapaisiin korvauksiin liittyvien palkkatietoilmoitusten tarkistus

Lue lisää tiedotteesta

Yritys- ja kotitalousasiakas: Oletko maksanut palkkoja ulkomaalaiselle työntekijälle 1.4.2019 jälkeen?

Lue lisää tiedotteesta

Tietosuoja ja Palkka.fi

15.05.2018

Palkka.fi:ssä sovelletaan 25.5.2018 alkaen EU:n yleistä tietosuoja asetusta. Tietosuoja-asetuksen tarkoituksena on parantaa henkilötietojen suojaa koko Euroopan alueella. Tietosuoja-asetus täsmentää henkilötietojen käsittelyä koskevia velvoitteita, jotka rekisterinpitäjän tulee ottaa huomioon toiminnassaan.

Uusi tietosuoja-asetus ei vaadi käyttäjältä toimenpiteitä

Kuten aikaisemminkin Palkka.fi:n käyttäjä on yhä rekisterinpitäjä ja vastaa tietojensa oikeellisuudesta. Verohallinto on Palkka.fi järjestelmän ylläpitäjä ja vastaa palvelun turvallisuudesta ja toiminnallisuudesta.
Verohallinto on päivittänyt henkilötietojen käsittelyä koskevan selosteen ja käyttöehdot, joten käyttäjän ei tältä osin tarvitse tehdä mitään. Uudet käyttöehdot ja seloste päivitetään palveluun 25.5. Käyttöehdoista on käytännössä poistettu vain viittaukset henkilötietolakiin, joka kumoutuu asetuksen myötä.
Asetuksessa täsmennetään rekisterinpitäjän velvoitteita. Nämä velvoitteet on pitkälti hoidettu Palkka.fi-palvelussa, eikä palvelun käyttäjän tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin.

Henkilön pääsy omiin tietoihin

Henkilöllä on edelleen oikeus päästä omiin tietoihinsa ja oikeus tarkastaa omat tiedot.  Käytännössä tämä toteutuu niin, että työnantaja voi antaa luvan työntekijälle Palkka.fi:n työntekijäliittymän käyttöön tai toimittaa työntekijää koskevat tiedot työntekijälle muulla tavoin. Luvan työntekijäliittymän käyttöön työnantaja voi antaa työntekijän tiedoissa.