Uutta: Palkka.fi saa verokortit automaattisesti Verohallinnosta

Palkka.fi hakee ja tallentaa verokorttitiedot automaattisesti työntekijätietoihin palkanlaskennan yhteydessä. Työntekijäliittymässä oleva verokorttien lähetys poistuu käytöstä uuden rajapinnan käyttöönoton myötä ja työnantaja saa jatkossa verokortit suoraan Verohallinnolta, myös muutosverokortit. Lue lisää (Palkka.fi).

Palkka.fi lähettää kotitalousvähennysilmoituksen v. 2020 laskemistasi palkoista Verohallintoon automaattisesti 21.1.2021 klo 14 jälkeen

Vähennys näkyy automaattisesti esitäytetyllä veroilmoituksellasi, jonka saat keväällä 2021.

Palkka.fi valmistautuu Tulorekisterin käyttöönottoon

08.02.2018

Tulorekisteri tuo muutoksia palkkatietojen ilmoittamiseen. Vuonna 2019 kaikki palkkatiedot ilmoitetaan kansalliseen Tulorekisteriin. Palkka.fi uudistuu niin, että jatkossa ilmoitukset palkoista lähtevät suoraan Tulorekisteriin.

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta. Se sisältää kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tiedon tuottajat, kuten työnantajat, ilmoittavat tiedot ansiotuloista tulorekisteriin reaaliaikaisesti ja maksukohtaisesti. Ensimmäisessä vaiheessa eli vuodesta 2019 lähtien tulorekisteriin ilmoitetaan palkkatiedot. Vuodesta 2020 alkaen ilmoitetaan myös eläke- ja etuustiedot.

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin hoitaa palkanlaskennan ja palkkatietojen ilmoittamisen

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin laskea palkat sivukuluineen. Palkka.fi:n toimittamat työnantajan ilmoitukset Verohallintoon, työeläkeyhtiöihin ja Työttömyysvakuutusrahastoon poistuvat ja ne korvataan yhdellä Tulorekisteriin lähetettävällä palkkatietojen ilmoituksella.

Ilmoittaminen reaaliaikaistuu

Tulorekisteri on reaaliaikainen tietovaranto, johon tiedot ilmoitetaan maksukohtaisesti. Tällä hetkellä ilmoituksia annetaan maksetuista palkoista kuukausittain ja vuosittain. Tulorekisterin myötä ilmoittamistahti nopeutuu ja tiedot tulee antaa lähes reaaliaikaisesti palkanmaksupäivästä. Tietojen ilmoittamisaika on maksupäivä + 5 päivää.
Palkka.fi:ssä voi hoitaa ilmoittamisen helposti. Palvelu uudistuu vuoden 2019 alussa, jotta ilmoittaminen Tulorekisteriin on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa.

Lue lisää Tulorekisteristä

Palkka.fi onnittelee 100-vuotiasta Suomea!

suomi100v.jpg

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16.15. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.15.
Vi ringer dej senast följande vardag.