Tulorekisterin tietojen toimittamisen teknisessä rajapinnassa on huoltokatko 19.1.2019 klo 12-24

Joillakin yritysasiakkailla palkanlaskennan tulosteet -näytöllä tekninen virhe

Häiriötilanne, joka aiheutti useilla asiakkailla 15.1. päivän aikana ongelmia tulosteiden avaamisessa, on nyt korjattu. Jos olet yritysasiakas ja saat edelleen heti Palkanlaskennan tulosteet -näytölle siirtyessäsi virheilmoituksen etkä pääse tarkastelemaan tulosteita, on kyseessä tekninen virhe, joka korjaantuu 24.1.2019 huoltokatkon aikana.

Joillakin yritysasiakkailla on sama helmikuun eräpäivän työnantajamaksu näkynyt tuplana

Jos olet yritysasiakas ja olet jo ehtinyt suorittaa verkkopankin kautta työnantajamaksun Verohallinnolle 12.2.2019 eräpäivällä ja/tai työeläkemaksun eläkeyhtiölle 28.2.2019 eräpäivällä niin tarkista, että Palkka.fi:ssä tällä hetkellä näkyvät maksut vastaavat suoritusta. Häiriötilanteesta johtuen joillakin yritysasiakkailla näkyi aiemmin tänä vuonna sama maksu maksuluettelolla useaan kertaan.

Työeläkevakuutuksen vaihtumistilanteissa häiriöitä -korjattu

Työeläkevakuutustietojen päivityksen yhteydessä on ilmennyt häiriöitä vakuutuksen vaihtumistilanteissa ja tähän liittyviä korjauksia on tehty. Yritä tallennusta tarvittaessa uudestaan.
Jos olet yritysasiakas ja palkkatietoilmoitus on tästä syystä palautunut korjattavaksi, voit myös itse tehdä uudelleenlähetyksen Korjattavat ilmoitukset -näytöltä.

Jos olet yritysasiakas, niin huomaa että palvelun ohjeistuksissa käytetään aiempaa enemmän erillistä selainikkunaa. Tarkista selainasetuksesi ja salli ns. ponnahdusikkunat (Pop-up windows) www.palkka.fi -osoitteen kohdalla. Muuten et näe tarvittavia ohjeita ja mm. painikkeita voi näkyä harmaina.

Jos työntekijäsi oli aiemmin merkitty YEL/MYEL -vakuutetuksi, valitse ennen palkanlaskentaa työsuhteen tiedoista, onko työntekijä YEL- vai MYEL-vakuutettu. Katso lisää Palkka.fi:n etusivun alaosan tiedotteista.

Jos sinulla on paljon ilmoituksia etkä heti löydä Ilmoitukset -kohdan luettelolta haluamaasi ilmoitusta, rajaa näytettäviä tietoja valitsemalla luettelon yläpuolelta ilmoitustyyppi (esim. Verottajan vuosi-ilmoitus) ja klikkaa Hae tai siirry Seuraava-painikkeella toiselle sivulle.

Palkka.fi valmistautuu Tulorekisterin käyttöönottoon

08.02.2018

Tulorekisteri tuo muutoksia palkkatietojen ilmoittamiseen. Vuonna 2019 kaikki palkkatiedot ilmoitetaan kansalliseen Tulorekisteriin. Palkka.fi uudistuu niin, että jatkossa ilmoitukset palkoista lähtevät suoraan Tulorekisteriin.

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta. Se sisältää kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tiedon tuottajat, kuten työnantajat, ilmoittavat tiedot ansiotuloista tulorekisteriin reaaliaikaisesti ja maksukohtaisesti. Ensimmäisessä vaiheessa eli vuodesta 2019 lähtien tulorekisteriin ilmoitetaan palkkatiedot. Vuodesta 2020 alkaen ilmoitetaan myös eläke- ja etuustiedot.

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin hoitaa palkanlaskennan ja palkkatietojen ilmoittamisen

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin laskea palkat sivukuluineen. Palkka.fi:n toimittamat työnantajan ilmoitukset Verohallintoon, työeläkeyhtiöihin ja Työttömyysvakuutusrahastoon poistuvat ja ne korvataan yhdellä Tulorekisteriin lähetettävällä palkkatietojen ilmoituksella.

Ilmoittaminen reaaliaikaistuu

Tulorekisteri on reaaliaikainen tietovaranto, johon tiedot ilmoitetaan maksukohtaisesti. Tällä hetkellä ilmoituksia annetaan maksetuista palkoista kuukausittain ja vuosittain. Tulorekisterin myötä ilmoittamistahti nopeutuu ja tiedot tulee antaa lähes reaaliaikaisesti palkanmaksupäivästä. Tietojen ilmoittamisaika on maksupäivä + 5 päivää.
Palkka.fi:ssä voi hoitaa ilmoittamisen helposti. Palvelu uudistuu vuoden 2019 alussa, jotta ilmoittaminen Tulorekisteriin on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa.

Lue lisää Tulorekisteristä

Palkka.fi onnittelee 100-vuotiasta Suomea!

suomi100v.jpg