Palkka.fi:ssä on huoltokatko 31.12.2018 klo 21 - 2.1.2019 n. klo 13 asti

Muista laskea vuoden 2018 palkanmaksupäivälle kuuluvat palkat viimeistään 31.12. klo 21 mennessä, koska palvelu ei ole huoltokatkon aikana käytössä.
Huoltokatko päättyy 2.1.2019 iltapäivällä, jonka jälkeen palvelu on jälleen käytössäsi. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa.

Tulevaan vuodenvaihteeseen liittyvistä muista asioista tiedotetaan viimeistään joulukuun alussa. Seuraa Palkka.fi:n etusivun tiedotteita.

Palkka.fi:hin muutoksia tulorekisterin myötä - Näin valmistaudut tulorekisteriä varten

18.06.2018

Tulorekisteri tuo muutoksia palkkatietojen ilmoittamiseen vuonna 2019. Palkka.fi uudistuu niin, että jatkossa ilmoitukset palkoista lähtevät suoraan tulorekisteriin. Palkanlaskentaan ei tule muutoksia.

Yritys - näin valmistaudut tuleviin muutoksiin

Yrityskäyttäjän on hyvä käydä läpi maksuluettelon maksut ja siirtää vanhat, jo maksetut maksut maksuarkistoon. Jatkossa maksut muodostuvat joko jokaisen palkanmaksun tai palkanmaksuaineiston perusteella, joten maksuja muodostuu käytännössä enemmän kuin nyt. Omaa tilannetta on helpompi seurata, kun maksuluettelo on ajan tasalla ja maksut tulee maksettua oikea-aikaisesti.

Palkan korjaaminen muuttuu

Yrityskäyttäjä pääsee tammikuusta 2019 alkaen korjaaman palkan niin, että alkuperäinen palkka nollataan ja kaikki tiedot syötetään uudestaan. Korjatut palkat ilmoitetaan tulorekisteriin.
Jos huomaat virheen palkanlaskennassa, korjaa palkka Palkka.fi:ssä samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Kun teet korjauksen virheelliseen palkanlaskentaan Palkka.fi:n kautta, palvelu lähettää tarvittavat korjausilmoitukset tulorekisteriin.

Kotitalous - näin valmistaudut tuleviin muutoksiin

Kun kotitalous maksaa palkan Palkka.fi:llä, ilmoitukset tulorekisteriin lähtevät automaattisesti, eikä kotitalouden tarvitse huolehtia ilmoittamisesta.
Kun teet palkanlaskennan Palkka.fi:n kautta, saat laskettua palkat sivukuluineen ja palvelu hoitaa tarvittavan ilmoittamisen puolestasi tulorekisteriin.

Kotitalousvähennystä palkoista voi jatkossakin hakea Palkka.fi:n kautta

Kotitalous voi jatkossakin hakea Palkka.fi:n kautta kotitalousvähennystä palkanlaskennan yhteydessä. Vähennys siirtyy Palkka.fi:stä suoraan esitäytetylle veroilmoitukselle, eikä tietoa tarvitse ilmoittaa enää uudelleen veroilmoituksella.

Palkka.fi:hin voit tallentaa vuoden 2018 työkorvauslaskuja 31.12.2018 asti. Vuodesta 2019 lähtien voit hakea vähennystä laskuista suoraan verokortille tai lopulliseen verotukseen OmaVerossa.

Lue lisää tulorekisteristä osoitteessa tulorekisteri.fi.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL