Palkka.fi:ssä on huoltokatko 6.6. klo 18-22.

Palkka.fi:ssä, tulorekisterissä ja Verohallinnon asiointipalveluissa tehdään huoltotöitä 6.6. Lue lisää.

Työnantaja: toimi nyt, jos tulorekisteritiedoissa on vielä korjattavaa

07.02.2020

Tulorekisteriin ilmoitettuja tietoja käytetään ensimmäistä kertaa palkansaajien esitäytetyillä veroilmoituksilla. Jos sinulla on vielä korjattavaa vuoden 2019 tulorekisteri-ilmoituksiin, tee korjaukset viimeistään 16.3., jotta korjatut tiedot ehtivät myös veroilmoituksille.

Vuoden 2019 palkkojen laskeminen takautuvasti Palkka.fi:ssä

Voit laskea työntekijälle vuoden 2019 palkanmaksupäiville maksettuja palkkoja myös takautuvasti vuoden 2020 puolella. Huomioithan, että palkkakausi ja maksupäivä voi alkaa aikaisintaan 1.1.2019.

Kotitalous: Ilmoitukset lähetetään tulorekisteriin heti kun olet hyväksynyt laskemasi palkan.

Yritys: Ilmoitukset lähetetään tulorekisteriin, jos olet valinnut automaattisen ilmoitusten muodostuksen työnantajan tiedoissa (Kyllä-valinta). Huomaathan, että Kyllä-valinta on täytynyt olla valittuna takautuvan laskennan palkkakauden alusta asti. Jos et ole valinnut automaattista ilmoitusten muodostusta, sinun tulee itse huolehtia ilmoitusten lähettämisestä tulorekisteriin. Voit muodostaa palkkatietoilmoituksen ja erillisilmoituksen Palkka.fi:stä kohdasta Ilmoitukset > Tee ilmoitus.

Lue lisää vero.fi:stä.