Palkka.fi on maksuton palkanlaskentaohjelma - ilmoittaminen tulorekisteriin on helppoa

Kotitalouskäyttäjän ilmoitukset lähetetään automaattisesti tulorekisteriin. Yrityskäyttäjä voi valita lähetetäänkö ilmoitukset automaattisesti vai huolehtiiko käyttäjä itse niiden lähettämisestä.
Lue lisää Palkka.fi ja tulorekisteri. Käy myös katsomassa Verohallinnon tiedote Palkka.fi -palvelusta.

Yrityskäyttäjä - Ota uusi Suomi.fi valtuus käyttöön

15.05.2018

Palkka.fi:ssä on käytössä uusi Suomi-valtuudet. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden yritys voi valtuuttaa toisen yrityksen tai henkilön antamaan palvelussa puolestaan palkkatietoja, maksamaan palkkoja ja työnantajamaksuja tai lähettämään ilmoituksia.

Valtuuksia voit hakea  Suomi.fi:n Valtuudet-palvelusta.

Kun valtuutetulle on myönnetty Suomi.fi-valtuus Palkka.fi:ssä toimimiseen, hän kirjautuu palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla ja voi asioida palvelussa toisen puolesta. Valtuus astuu voimaan heti, kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtuutuksen.

Lue lisää Valtuudet-palvelusta

Lue lisää Palkka.fi ohjeesta

Siirry Katso-valtuuttamisesta Suomi.fi-valtuuttamiseen

Katso-kirjautuminen ja valtuuttaminen säilyvät Palkka.fi:ssä toistaiseksi uuden Suomi.fi-valtuuttamisen rinnalla. Käyttäjiä suositellaan kuitenkin siirtymään mahdollisimman pian uuteen Suomi.fi-valtuuttamiseen, koska Katso-valtuuttaminen poistuu käytöstä vuoden 2019 lopussa.

Voit myös jatkaa asiointia Katso-tunnisteella vuoden 2019 loppuun

Jos olet antanut asianhoitajalle aiemmin Katso-palvelussa esimerkiksi Palkka.fi-roolin, asianhoitaja pääsee kirjautumaan Palkka.fi:hin henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla vuoden 2019 loppuun asti. Sen jälkeen sinun on tehtävä valtuutus Suomi.fi:n Valtuudet-palvelussa.

Henkilöasiakkaille valtuudet käyttöön myöhemmin

Palkka.fi:n kotitalouskäyttäjät eivät voi ottaa Suomi.fi-valtuutuksia käyttöön vielä. Valtuuttamiseen on tulossa muutoksista myös kotitalouskäyttäjien osalta, mutta asiasta tiedotetaan myöhemmin erikseen.

Myös veroasioinnin valtuuttamiseen muutoksia marraskuussa 2018

Veroasioiden valtuutukset muuttuvat. Valtuuttamiseen käytetään jatkossa Suomi.fi:n Valtuudet-palvelua. Valtuuksia voi hakea palvelusta jo nyt, mutta valtuus toimii Verohallinnon asiointikanavissa vasta marraskuusta 2018 lähtien.
Veroasioiden hoitamiseen on olemassa kaksi valtuutta: veroasioiden hoito ja veroilmoittaminen.

Lue lisää vero.fi:stä.