Huoltokatko 25.5.

Palkka.fi:ssä on huoltokatko 25.5. klo 8-12.

Yritys - Muutoksia valtuuttamiseen 25.5.

15.05.2018

Palkka.fi:ssä otetaan 25.5. käyttöön Suomi-valtuudet. Ottamalla käyttöön palkkatietojen käsittely -valtuuden yritys voi valtuuttaa toisen yrityksen tai henkilön antamaan palvelussa puolestaan palkkatietoja, maksamaan palkkoja ja työnantajamaksuja tai lähettämään ilmoituksia.

Valtuuksia voi hakea Suomi.fi:n Valtuudet-palvelusta jo nyt, mutta valtuus toimii Palkka.fi:ssä vasta 25.5.2018 lähtien.
Kun valtuutetulle on myönnetty Suomi.fi-valtuus Palkka.fi:ssä toimimiseen, hän kirjautuu palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla ja voi asioida palvelussa toisen puolesta. Valtuus astuu voimaan heti, kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtuutuksen.

Lue lisää Valtuudet-palvelusta

Siirry Katso-valtuuttamisesta Suomi.fi-valtuuttamiseen

Katso-kirjautuminen ja valtuuttaminen säilyvät Palkka.fi:ssä toistaiseksi uuden Suomi.fi-valtuuttamisen rinnalla. Käyttäjiä suositellaan kuitenkin siirtymään mahdollisimman pian uuteen Suomi.fi-valtuuttamiseen, koska Katso-valtuuttaminen poistuu käytöstä vuoden 2019 lopussa.

Henkilöasiakkaille valtuudet käyttöön myöhemmin

Palkka.fi:n kotitalouskäyttäjät eivät voi ottaa Suomi.fi-valtuutuksia käyttöön vielä. Valtuuttamiseen on tulossa muutoksista myös kotitalouskäyttäjien osalta, mutta asiasta tiedotetaan myöhemmin erikseen.

Myös veroasioinnin valtuuttamiseen muutoksia marraskuussa 2018

Veroasioiden valtuutukset muuttuvat. Valtuuttamiseen käytetään jatkossa Suomi.fi:n Valtuudet-palvelua. Valtuuksia voi hakea palvelusta jo nyt, mutta valtuus toimii Verohallinnon asiointikanavissa vasta marraskuusta 2018 lähtien.
Veroasioiden hoitamiseen on olemassa kaksi valtuutta: veroasioiden hoito ja veroilmoittaminen.

Lue lisää vero.fi:stä.

Vero TVR Elo Ilmarinen Varma Ålandia Fennia IF LähiTapiola OP TVL