Huoltokatko 23.1.2020.

Palkka.fi:ssä on huoltokatko 23.1. klo 9-12. Katkon aikana palvelu ei ole käytettävissä.

Vuoden 2020 verokortit tulevat voimaan 1.2.2020

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille 23.1. alkaen. Löydät uuden verokortin (1.2.2020 voimaan tulevan) kohdasta Työntekijätiedot. Lue lisää.

Vuoden 2020 verokortit tulevat voimaan 1.2.2020

15.01.2020

Muista, että tammikuussa ennakonpidätys täytyy toimittaa joulukuun 2019 lopussa voimassa olevan verokortin tai vuodelle 2020 annetun muutosverokortin perusteella. Tallenna vuoden 2020 verokorttitiedot viimeistään helmikuussa, sillä muutoin ennakonpidätys on 60 %. Jos syötät tammikuussa palkkatietoja, joiden maksupäivä on helmikuussa, muista tallentaa helmikuun verokorttitiedot jo tammikuussa.

Yrityskäyttäjälle verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta

Yrityskäyttäjänä saat verokorttitiedot suoraan Verohallinnosta työntekijöille, joiden työsuhde on voimassa 12.12.2019. Löydät uuden verokortin kohdasta Työntekijätiedot > Verokorttitiedot 23.1.2020 alkaen. Työntekijän ei tarvitse toimittaa verokorttia, jos olet saanut ennakonpidätystiedot Verohallinnosta sähköisesti. Pyydä työntekijältä verokortti, jos et ole saanut tietoja sähköisesti.

Työntekijä voi lähettää verokortin Palkka.fi:n työntekijäliittymästä

Työntekijä voi lähettää työnantajalle verokorttitiedot sähköisesti Palkka.fi:n työntekijäliittymän kautta. Työntekijä voi muuttaa verokorttiaan esimerkiksi OmaVero-palvelussa, jolloin uuden verokortin tiedot ovat nähtävillä ja lähetettävissä Palkka.fi:n työntekijäliittymästä pääsääntöisesti kahden päivän päästä. Pyydä työntekijältä verokortti, jos et ole saanut tietoja sähköisesti.

Anna lupa työntekijälle työntekijäliittymään:

Ohje työnantajalle

Ohje työntekijälle