Palkka.fi:ssä on huoltokatko 16.12.2020 klo 8-12

Muista: Laskea ja maksaa vuodelle 2020 kuuluvat palkat 31.12.2020 mennessä.

Muista: Katso-palvelu poistuu käytöstä 31.12.2020. Lue lisää Palkka.fi tiedotteesta.

Yritys - Palkkatietoilmoituksissa puutteita 1.1.–26.5.2020, jos työntekijä ei ole YEL/MYEL-vakuutettu

09.11.2020

Palkka.fi tulorekisteriin lähettämissä palkkatietoilmoituksissa puutteita 1.1.–26.5.2020 välisenä aikana – virhe koskee yrittäjiä, jotka eivät ole YEL/MYEL-vakuutettuja. Palkka.fi korjaa ilmoitukset tulorekisteriin automaattisesti asiakkaan puolesta 13.11.2020 mennessä. Ilmoituspuutteista ei ole asiakkaalle seuraamuksia.

Palkka.fi on lähettänyt 1.1.–26.5.2020 välisenä aikana tulorekisteriin palkkatietoilmoituksia vajailla tiedoilla sellaisista työntekijöistä, jotka ovat yrittäjiä, mutta jotka eivät ole YEL/MYEL-vakuutusvelvollisia. Palkka.fi on lähettänyt 1.1.–26.5.2020 välisenä aikana tulorekisteriin palkkatietoilmoituksia vajailla tiedoilla sellaisista työntekijöistä, jotka ovat yrittäjiä, mutta jotka eivät ole YEL/MYEL-vakuutusvelvollisia. Palkka.fi:n lähettämillä palkkatietoilmoituksilla tulorekisteriin ei ole välittynyt tieto Ei vakuuttamisvelvollisuutta (työtapaturma- ja ammattitautivakuutus). Ilmoituspuutteen aiheuttava virhe on korjattu Palkka.fi:ssä 26.5., jonka jälkeen ilmoitukset on lähetetty tulorekisteriin oikein.

Tulorekisterin palkkatietoilmoitukselle on tullut 1.1.2020 alkaen merkitä uusi tulonsaajan tyyppi (14), jos työntekijä on yrittäjä eikä kuulu YEL/MYEL-vakuutuksen piiriin. Tämä tieto ei ole lähtenyt Palkka.fi:stä tulorekisteriin. Tämän lisäksi palkkatietoilmoituksella on pitänyt ilmoittaa kaikki mahdolliset vakuutuspoikkeamiin liittyvät tiedot.

Palkka.fi tekee tarvittavat korjaukset 1.1.–26.5.2020 aikana virheellisesti muodostuneisiin palkkatietoilmoituksiin ja lähettää ne tulorekisteriin.

Korjaus näkyy Ilmoitukset-kohdassa siten, että alkuperäinen ilmoitus on mitätöity ja korvattu uudella ilmoituksella, jossa tiedot ovat oikein. Korjauksia ilmoituksiin tehdään 9.11.2020 alkaen ja kaikki ilmoitukset on korjattu 13.11.2020 mennessä.

Jos olet jo korjannut palkkatietoilmoituksen tulorekisteriin

Jos olet jo itse tehnyt korjauksia palkkatietoilmoituksiin suoraan tulorekisteriin näiden tietojen osalta, Palkka.fi ei lähetä korjausilmoitusta tulorekisteriin.

Lue lisää myös aiemmasta tiedotteesta Yritys - Vakuutuspoikkeaman korjaus tulorekisteriin https://www.palkka.fi/Koti/Tiedote/vakuutuspoikkeaman%20korjaus